وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Tuesday 23 April 2024
» اجتماعی » همه‌گیرشناس برجسته نظر دنیل اندروز را تایید کرد: مرزهای استرالیا را کامل ببندید!

تاریخ انتشار : 1399/11/28 - 4:11

همه‌گیرشناس برجسته نظر دنیل اندروز را تایید کرد: مرزهای استرالیا را کامل ببندید!

صدای استرالیا– همه‌گیر‌شناس سابق سازمان جهانی بهداشت، نظر دنیل اندروز مبنی بر لزوم بستن مرزهای استرالیا، حتی به روی شهروندان […]

همه‌گیرشناس برجسته نظر دنیل اندروز را تایید کرد: مرزهای استرالیا را کامل ببندید!

صدای استرالیا– همه‌گیر‌شناس سابق سازمان جهانی بهداشت، نظر دنیل اندروز مبنی بر لزوم بستن مرزهای استرالیا، حتی به روی شهروندان بازگشته از خارج کشور را تکرار کرد.

آدرین استرمن، پروفسور آمار زیستی در دانشگاه استرالیای جنوبی گفت: دولت باید مراکزی که ویژه قرنطینه ساخته شده را برای شهروندانی که از خارج بازمی‌گردند، ایجاد کند. وی توصیه کرد که هتل قرنطینه‌ها باید برچیده شوند.

استرمن تاکید کرد که تمامی پروازهای ورودی خارجی باید تا زمانی که کارکنان قرنطینه‌ها و افراد آسیب‌پذیر واکسینه نشده‌اند، متوقف شود.

نظرات استرمن پس از آن اعلام شده که دنیل اندروز، نخست وزیر ویکتوریا در اظهار نظری جنجالی، پیشنهاد کرد که استرالیایی‌هایی که در خارج از کشور سرگردان مانده‌اند، به‌جز در موارد استثنای مرتبط با مسایل دلسوزانه، نباید اجازه بازگشت به کشور را بیابند.

پروفسور استرمن گفت: تنها منبع آلودگی، اکتون مربوط به خارج از کشور است؛ پس اگر سفرهای ورودی خارجی را متوقف کنیم، آلودگی به ویروس کرونا نیز نخواهیم داشت.

به گفته وی، مراکز قرنطینه باید در محل‌های دور از شهرها برقرار شود، نه در میانه شهرهای پرجمعیت.

این استاد دانشگاه افزود: هتل‌ها از نظر معماری، مناسب قرنطینه طراحی نشده‌اند. سیستم تهویه آنها مناسب این کار نیست. ضمن اینکه هتل‌ها وسط شهرهای بزرگ هستند و استفاده از آنها به عنوان قرنطینه، احمقانه است.

به گفته وی، هتل‌ها یک سال پیش که همه‌گیری تازه در استرالیا آغاز شده بود، مناسب بودند. اما حالا که یک سال گذشته، باید به فکر راه‌های دیگری برای مقابله با ویروس کرونا بود.

وی تاکید کرد: ویروس کرونا، تنها همه‌گیری نیست که استرالیا را درگیر می‌کند. ما در آینده همه‌گیری‌های بیشتری خواهیم داشت و باید یک سیستم مناسب و آماده برای همه‌گیری‌ها داشته باشیم.

دنیل اندروز، جمعه گذشته گفته بود که باید یک بحث سخت درباره تشدید محدودیت‌های مرزی، حتی برای شهروندان استرالیایی انجام دهیم.

وی افزوده بود: این دیگر ویروس سال ۲۰۲۰ نیست؛ ویروس متفاوتی است که سریع‌تر است و ساده‌تر شیوع پیدا می‌کند. بنابراین، همه ما باید درباره آنچه ایمن، متناسب و منطقی است، گفت‌وگو کنیم.

استرالیا هم‌اکنون یکی از سختگیرانه‌ترین شرایط برای پروازهای ورودی را دارد و تنها به شهروندان، ساکنان دایمی و هسران یا وابستگان آنها اجازه ورود به خاک استرالیا داده می‌شود.

اسکات موریسون، پیشنهاد دنیل اندروز را رد کرده، ولی مایکل مک کورمک، معاون اول نخست وزیر، یک راهکار میانه را پیشنهاد داده و گفت که درها برای گفت‌وگو برای کاهش تعداد مسافران ورودی باز است.

وی افزود: ما علاقه‌داریم که هر چه سریع‌تر، تمامی استرالیایی‌ها به کشور بازگردند؛ البته باید قرنطینه انجام شود.

منبع: دیلی میل


برچسب ها : ,
دسته بندی : اجتماعی , اخبار , اسلایدر
ارسال دیدگاه