وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ | Tuesday 16 April 2024
» اخبار » هشدار چین به شهروندانش: به استرالیا سفر نکنید

تاریخ انتشار : 1399/03/17 - 15:49

هشدار چین به شهروندانش: به استرالیا سفر نکنید

صدای استرالیا- چين به شهروندانش هشدار داد به دليل افزايش خشونت نژادي عليه چينی‌ها در استراليا، از سفر به اين كشور خودداری كنند.

هشدار چين به شهروندانش: به استراليا سفر نكنيد

صدای استرالیا– چین به شهروندانش هشدار داد به دلیل افزایش خشونت نژادی علیه چینی‌ها در استرالیا، از سفر به این کشور خودداری کنند.

وزارت فرهنگ و توریسم چین با اشاره به وجود تبعیض نژادی و خشونت علیه شهروندان چینی به بهانه آغاز همه‌گیری کرونا، از عموم مردم چین درخواست کرده تا از سفر به استرالیا خودداری کنند. این وزارتخانه در بیانیه‌ای اعلام کرد به تازگی به واسطه تاثیر همه‌گیری کرونا، جهش‌های قابل توجهی در زمینه تبعیض نژادی و خشونت علیه چینی‌ها و آسیایی‌ها در استرالیا مشاهده شده است. این بیانیه هیچ اشاره مشخصی به نمونه‌ای قابل استناد ندارد.

سایمون بیرمنگام وزیر تجارت استرالیا، اتهامات چین درباره حمله استرالیاییی‌ها به چینی‌ها در دوران همه‌گیری کرونا را رد کرد. سناتور بیرمنگام در بیانیه‌ای با ابراز تاسف از اجبار به بستن مرزهای کشور به روی چینی‌ها به منظور محافظت از استرالیا دربرابر همه‌گیری، اعلام کرد ادعاهای چین در این بیانیه کاملا بی اساس هستند.

به گفته بیرمنگام تصمیم بستن مرزهای استرالیا به روی چین با انتقاد شدید دولت چین مواجه شد، اما در گذر زمان، حیاتی بودن این تصمیم در محافظت از سلامت شهروندان استرالیایی در برابر آسیب مخربی که همه جهان با آن مواجه است، ‌اثبات شد. وزیر تجارت استرالیا می‌گوید استرالیا در سرکوب شیوع کووید-۱۹ موفقیت‌های بزرگی به دست آورده است و هرزمان که مشاوران سلامت اجازه دهند، باری دیگر شرایط برای استقبال از توریست‌ها فراهم خواهد شد.

منبع: ۹ نیوز


برچسب ها : ,
دسته بندی : اخبار , اسلایدر , سیاسی
ارسال دیدگاه