وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Thursday 2 May 2024
» اجتماعی » هشدار پلیس به رانندگان در مورد استفاده از اپلیکیشن ویز

تاریخ انتشار : 1398/06/15 - 12:48

هشدار پلیس به رانندگان در مورد استفاده از اپلیکیشن ویز

صدای استرالیا - اگر شما هم در زمره افرادی قرار دارید که از اپلیکیشن ویز به هنگام رانندگی استفاده می‌کنید باید بیشتر مراقب باشید زیرا پلیس استرالیای غربی به رانندگان در مورد استفاده از این اپلیکیشن هشدار داده است.


صدای استرالیا – اگر شما هم در زمره افرادی قرار دارید که از اپلیکیشن ویز به هنگام رانندگی استفاده می‌کنید باید بیشتر مراقب باشید زیرا پلیس استرالیای غربی به رانندگان در مورد استفاده از این اپلیکیشن هشدار داده است.

رابرتز وزیر، پلیس استرالیای غربی با هشدار به رانندگان گفت که اگرچه اپلیکیشن ویز قانونی است اما استفاده از آن در هنگام رانندگی غیرقانونی است.

هزاران نفر در استرالیا از ویز استفاده می‌کنند و این اپلیکیشن می‌تواند به آنها کمک کند تا در ترافیک نمانند، از وجود دوربین‌های ترافیکی مطلع شوند و حتی مسیرهایی را طی کنند که قبل از این از وجود آنها بی اطلاع بودند.

به گفته رابرتز، اگر شما اطلاعاتی را وارد گوشی کنید و یا آنکه صفحه گوشی را لمس کنید آنگاه شما قانون را نقض کرده‌اید. اگر شما در این هنگام با یک عابر، یک کودک و یا یک دوچرخه سوار برخورد کنید فقط به این خاطر که در حال استفاده از این اپلیکیشن بوده‌اید چه احساسی خواهید داشت؟

وی تصریح کرد: امکانات ویز باعث می‌شود که راننده‎ها بطور مرتب به صفحه تلفن‎های همراه خود دقت ‌کنند و همین امر می‌توانند در زمان رانندگی مشکل ساز شود.

وزیر پلیس استرالیای غربی در ادامه گفت: استفاده از ویز برای فرار از دست پلیس احمقانه است و زندگی شما را در خطر قرار می‌دهد اما مهمترین نکته در این رابطه آن است که استفاده از ویز در هنگام رانندگی جان دیگران را به خطر می‌اندازد.

با این جود اما استفاده کنندگان از ویز معتقدند که هر روز شمار استرالیایی‎هایی که از این اپلیکیشن استفاده می‌کنند بیشتر می‎شود.

کریس داکاکیس یکی از کاربران ویز در این رابطه می‌گوید: با استفاده از ویز ۵ سال است که جریمه نشده‎ام. از ویز فقط برای فرار از جریمه استفاده نمی‌کنم بلکه این اپلیکیشن به من می‌گوید در جاده‎ها چه اتفاقی افتاده است.

منبع: ۹ نیوز


برچسب ها : , , , ,
دسته بندی : اجتماعی , اخبار , اسلایدر , پیشنهاد سردبیر
ارسال دیدگاه