وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Thursday 2 May 2024
» اجتماعی » هشدار وقوع آتش‌سوزی «فاجعه‌بار» در ویکتوریا

تاریخ انتشار : 1402/11/24 - 2:04

هشدار وقوع آتش‌سوزی «فاجعه‌بار» در ویکتوریا

صدای استرالیا - مقامات آتش‌نشانی ویکتوریا از ساکنان چندین منطقه در شمال غربی این ایالت خواسته‌اند تا به دلیل پیش‌بینی شرایط آتش‌سوزی «فاجعه‌بار» برای روز سه‌شنبه، تخلیه محل را در نظر بگیرند.


صدای استرالیا – مقامات آتش‌نشانی ویکتوریا از ساکنان چندین منطقه در شمال غربی این ایالت خواسته‌اند تا به دلیل پیش‌بینی شرایط آتش‌سوزی «فاجعه‌بار» برای روز سه‌شنبه، تخلیه محل را در نظر بگیرند.

مقامات همچنین از کمپ‌داران در پارک‌های ملی خواسته‌اند که فوراً منطقه را ترک کنند و هشدار داده‌اند به دلیل آب و هوای موجود ممکن است آتش سوزی در منطقه غیرقابل مهار شود.

افسر ارشد سازمان آتش نشانی کشور، جیسون هفرنان گفت که مردم در Rainbow، Warracknabeal، Minyip، Rupanyup و Murtoa باید منطقه را ترک کنند.

هفرنان گفت ترکیبی از شرایط هوای گرم و خشک، احتمال رعد و برق و تغییر باد در سراسر ایالت باعث شده است که مقامات رتبه خطر آتش سوزی “فاجعه بار” را برای منطقه Wimmera اعلام کنند.

وی هم‌چنین گفت: جوامع در مناطق پرخطر در صورت وقوع آتش سوزی باید برای قطع برق هم آماده باشند.

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش هم تایید کرد که حدود ۶۰ مدرسه و خدمات آموزشی و مراقبتی دوران کودکی در منطقه ویمرا به دلیل خطر آتش سوزی بسته شده‌اند. مقامات شرایط را بدترین از سال ۲۱۰۹/۲۰۲۰ پیش‌بینی کرده‌اند.

منبع: شبکه خبری ای‌بی‌سی


برچسب ها : , ,
دسته بندی : اجتماعی , اخبار , اسلایدر , پیشنهاد سردبیر
ارسال دیدگاه