وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Saturday 27 April 2024
» اجتماعی » هشدار وزیر امور داخلی: داعش در مدارس استرالیا در حال جذب تروریست است

تاریخ انتشار : 1401/05/28 - 6:41

هشدار وزیر امور داخلی: داعش در مدارس استرالیا در حال جذب تروریست است

صدای استرالیا- دولت فدرال هشدار داد که در مدارس ویدیوهای خشن به کودکان آسیب‌پذیر نمایش داده می‌شود و زمین‌بازی مدرسه‌ها به محل جذب تروریست تبدیل شده است.

دستگیری مجدد فرد مرتبط با داعش در سیدنی

صدای استرالیا- دولت فدرال هشدار داد که در مدارس ویدیوهای خشن به کودکان آسیب‌پذیر نمایش داده می‌شود و زمین‌بازی مدرسه‌ها به محل جذب تروریست تبدیل شده است.

کلیر اونیل، وزیر امور داخلی استرالیا با پیوستن به مسئول سازمان اطلاعات کشور هشدار داد که گروه‌های تروریستی سعی دارند نوجوانان استرالیایی را جذب کنند.

وی در اجلاس ضد تروریسم استرالیا-نیوزیلند گفت که اخیرا سازمان اطلاعات و امنیت استرالیا (ASIO) درباره یک پرونده به او اطلاع داده است که در آن ایده‌های افراطی در حیاط و زمین بازی مدارس، به نوجوانان القا می‌شود.

در این پرونده، گروهی از نوجوانان به کودکان تنها یا آسیب‌پذیر، مانند آنهایی که هدف قلدری قرار گرفته‌اند، نزدیک می‌شوند و با تعریف و تمجید، سعی می‌کنند که با آنها دوست شوند.

این نوجوانان سپس با نمایش ویدیوهای شدیدا خشن مربوط به داعش، از جمله ویدیوهای مربوط به گردن‌زدن، سعی می‌کنند که آنها را تحت تاثیر قرار دهند.

اونیل گفت: این ویدیوها به کودکان کم‌ سن و سال نمایش داده می‌شود و این موضوعی است که باید در جامعه مورد توجه قرار بگیرد و درباره آن صحبت شود.

بیش از نیمی از پرونده‌های تحقیقاتی با بالاترین اولویت در سازمان اطلاعات و امنیت استرالیا مربوط به نوجوانان در سنین پایین از جمله ۱۳ ساله‌ها می‌شود.

مایک برجس، رییس سازمان اطلاعات و امنیت استرالیا پیش‌تر در ماه فوریه، بابت جذب نوجوانان استرالیا از سوی افراط‌گرایان اظهار نگرانی کرده بود.

اونیل گفت: برخلاف تجربیات سابق، نوجوانانی که اخیرا هدف گروه‌های تروریستی قرار گرفته‌اند، مربوط به خانواده‌هایی نیستند که یکی از والدین یا خواهر و برادران‌شان دیدگاه‌های افراطی داشته باشند.

منبع: ۹ نیوز


برچسب ها : , ,
دسته بندی : اجتماعی , اخبار , اسلایدر , پیشنهاد سردبیر
ارسال دیدگاه