وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Saturday 27 April 2024
» اجتماعی » هشدار متخصصان: قرنطینه نیوساوت‌ولز را پایان ندهید؛ فاجعه در راه است

تاریخ انتشار : 1400/04/18 - 6:49

هشدار متخصصان: قرنطینه نیوساوت‌ولز را پایان ندهید؛ فاجعه در راه است

صدای استرالیا- رییس انجمن پزشکی استرالیا هشدار می‌دهد که اگر قرنطینه نیوساوت‌ولز، پیش از رفع کامل شیوع کووید-۱۹ صورت بگیرد، […]

هشدار متخصصان: قرنطینه نیوساوت‌ولز را پایان ندهید؛ فاجعه در راه است

صدای استرالیا- رییس انجمن پزشکی استرالیا هشدار می‌دهد که اگر قرنطینه نیوساوت‌ولز، پیش از رفع کامل شیوع کووید-۱۹ صورت بگیرد، این ایالت با فاجعه مواجه خواهد شد.

وزارت بهداشت نیوساوت ولز روز پنج‌شنبه از شناسایی ۳۸ مورد ابتلای دورن اجتماعی خبر داد که بیشترین تعداد مبتلایان جدید در یک شبانه روز در یک سال اخیر است.

به گفته کری چنت، افسر ارشد بهداشت، ۴۰ مورد ابتلا در بیمارستان هستند که ۱۷ نفر آنان زیر ۵۵ سال سن دارند. از این میان، ۱۰ نفر نیز زیر ۳۵ سال هستند.

عمر خورشید، رییس انجمن پزشکی استرالیا گفت: فعلا بازگشت به زندگی عادی برای ایالت نیوساوت ولز ممکن نیست.

وی افزود: در نیوساوت ولز، زندگی عادی با سویه دلتای ویروس ممکن نیست. ما باید جامعه را از ویروس پاکسازی کنیم، وگرنه با فاجعه مواجه خواهیم شد.

دکتر خورشید هشدار داد که سیستم بیمارستانی نیوساوت‌ولز اگر با تعداد بالای بیماران شدیدا مریض مبتلا به کووید-۱۹ مواجه شود، با بی‌ثباتی مواجه خواهد شد.

متخصصان سلامت می‌گویند که استرالیا را نباید با کشورهایی دیگری که علی‌رغم وجود سویه دلتای کووید-۱۹ به قرنطینه پایان داده و به زندگی عادی بازگشته‌اند، مقایسه کرد. این مساله به تفاوت سطح ایمنی‌سازی در جامعه مربوط است.

پروفسور راینا مک‌اینتایر، متخصص بیماری‌های عفونی دانشگاه نیوساوت ولز گفت: جایی مانند انگلیس که زندگی در آن به روال عادی بازمی‌گردد، دارای نرخ بالای واکسیناسیون بوده و علاوه بر این، سطح بالایی از ابتلا را نیز داشته است؛ بنابراین شرایط آنجا، با سیدنی که هنوز ایمنی به وجود نیامده متفاوت است.

وی افزود: در کشورهایی مانند انگلستان نیز هنوز ممکن است افراد، حتی پس از دریافت واکسن، به سویه دلتا مبتلا شوند، اما از این ابتلا نخواهند مرد. اما در سیدنی که نه واکسیناسیون انجام شده و نه ایمنی ایجاد شده، احتمال مرگ افراد بالاست.

بر اساس آمار واکسیناسیون منتشر شده از سوی دولت فدرال در هفته گذشته، تنها ۷٫۹۲ درصد جمعیت بالای ۱۶ سال در استرالیا، کاملا واکسینه شده‌اند.

دکتر خورشید گفت که در ایالت نیوساوت‌ولز باید فعلا محدودیت‌ها به عنوان زندگی طبیعی در نظر گرفته شود و تا حذف کامل ویروس، مقررات خانه نشینی ادامه یابد.

پروفسور مک‌اینتایر نیز تاکید کرد: باید به میزان ۸۰ درصد واکسیناسیون جمعیت برسیم. این بدان معناست که باید به واکسیناسیون کودکان، لااقل کودکان بالای ۱۲ سال فکر کنیم.

منبع: ای بی سی


برچسب ها : , ,
دسته بندی : اجتماعی , اخبار , اسلایدر
ارسال دیدگاه