وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Thursday 2 May 2024
» اجتماعی » هشدار در خصوص افزایش فروش امتیاز رانندگی در شبکه‌های اجتماعی

تاریخ انتشار : 1402/07/19 - 2:08

هشدار در خصوص افزایش فروش امتیاز رانندگی در شبکه‌های اجتماعی

صدای استرالیا - با پیشرفته‌تر شدن تجهیزات کنترل تخلفات رانندگی، فروش امتیاز تخلفات رانندگی (دمریت پوینت) در بازار سیاه نیز افزایش یافته است.


صدای استرالیا – با پیشرفته‌تر شدن تجهیزات کنترل تخلفات رانندگی، فروش امتیاز تخلفات رانندگی (دمریت پوینت) در بازار سیاه نیز افزایش یافته است.

شبکه خبری ۹ نیوز در گزارشی در این خصوص نوشته است که رانندگانی که امتیاز تخلفات رانندگی آنها کم است با هدف کسب درآمد آنها را از طریق شبکه‌های اجتماعی در بازار سیاه می‌فروشند.

این امتیازها با پول نقد مبادله می‌شوند و این در حالی است که این اقدام غیرقانونی بوده و متخلفان با جریمه‌های سنگین روبرو خواهند بود.

گفته شده است که روند فروش امتیازهای رانندگی افزایش داشته است زیر رانندگان بیشتری توسط دوربین‌های ترافیکی با فناوری پیشرفته در سراسر کوئینزلند و استرالیا جریمه می‌شوند.

فروش امتیازهای رانندگی نه تنها غیر قانونی است بلکه باعث می‌شود تا ایمنی سایر رانندگان و عابران پیاده در جاده‌ها تهدید شود.

رون بهلاو، وکیل جنایی در این خصوص گفت: اگر رانندگانی در این نوع رفتارها دست دارند، باید واقعاً، واقعاً نگران باشند، زیرا این غیرقانونی است و مجازات خواهد شد.

پلتفرم‌های آنلاین به طور کلی فروش اقلام یا کالاهای غیرقانونی را ممنوع می‌کنند، اما در برخی موارد فروش امتیازات رانندگی بدون هیچ مشکلی انجام می‌شود.

این امتیازهای رانندگی گاها با قیمت بسیار پائین ۵۰ دلار مبادله می‌شوند اما در واقع ممکن است برای کسانی که در مبادله آن دخیل هستند، جریمه‌های سنگین یا زندان به همراه داشته باشد.

منبع: ۹ نیوز


برچسب ها : , , ,
دسته بندی : اجتماعی , اخبار , اسلایدر , پیشنهاد سردبیر
ارسال دیدگاه