وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ | Friday 19 April 2024
» اجتماعی » هشدار درباره وقوع سیلاب‌های خطرناک در شمال نیوساوت ولز

تاریخ انتشار : 1399/09/25 - 3:12

هشدار درباره وقوع سیلاب‌های خطرناک در شمال نیوساوت ولز

صدای استرالیا– در حالی که شمال نیوساوت ولز و جنوب شرقی کویینزلند، روزهایی با هوای توفانی سپری می‌کنند، سیلاب‌های ناگهانی […]

هشدار درباره وقوع سیلاب‌های خطرناک در شمال نیوساوت ولز

صدای استرالیا– در حالی که شمال نیوساوت ولز و جنوب شرقی کویینزلند، روزهایی با هوای توفانی سپری می‌کنند، سیلاب‌های ناگهانی در شمال نیوساوت ولز راه‌ها را مسدود و دسترسی‌ها را در این منطقه دشوار کرده است.

بر اثر سیلاب‌هایی که در شمال نیوساوت ولز به راه افتاده، حدود هزار واحد از اماکن مسکونی آسیب دیده است.

پس از پیش بینی وقوع سیل در رودخانه تووید از سوی اداره هواشناسی، سازمان خدمات اضطراری ایالت (SES) نیز برای مناطق جنوب موریویلومبا و تومبولگام و نواحی اطراف، هشدار تخلیه صادر کرده است.

در طول شب گذشته بارش باران‌ شدید در حوزه آبریز رودخانه تووید جریان داشته و این وضعیت ادامه خواهد یافت.

این سازمان اعلام کرده که ممکن است سرویس‌های برق، تلفن، اینترنت، آب و فاضلاب با قطعی مواجه شود و مردم مناطق یاد شده، باید وضعیت آب و هوا و انسداد راه‌ها را به دقت تحت نظر داشته باشند.

بنا به اعلام این سازمان، ساکنان باید با توجه به شرایط شدیدا متغیر جوی، برای تخلیه محل پس از صدور دستورالعمل‌های مربوطه آمادگی داشته باشند. سازمان SES هشدار داده که به محض جاری شدن سیلاب در منطقه، احتمال انسداد جاده‌ها و به دام افتادن افرادی که در منطقه مانده‌اند، وجود خواهد داشت.

دستور تخلیه سیل هنوز صادر نشده و در صورت لزوم از سوی سازمان SES اعلام خواهد شد.

این سازمان با انتشار بیانیه‌ای در روز سه‌شنبه اعلام کرد: اگر در زمان وقوع سیل در منطقه بمانید، احتمال دارد که گیر بیفتید و نجات شما برای سازمان خدمات اضطراری نیوساوت‌ولز دشوار خواهد بود.

سیلاب‌های عمده به همراه امواج سنگین در اواسط روز جاری در اطراف تومبولگام و سیلاب‌های نیمه سنگین در صبح امروز در مورویلومبا و چیندرا پیش‌بینی شده و با شدت گرفتن بارندگی در ساعات‌های پیش رو، احتمال وقوع سیل‌های بیشتر هم وجود دارد.

همچنین سیلاب‌های مقطعی هم در صبح امروز در رودخانه نامبوکا در بوراویل و مکس‌ویل پیش‌بینی شده است.

منبع: گاردین


برچسب ها :
دسته بندی : اجتماعی , اخبار , اسلایدر
ارسال دیدگاه