وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Wednesday 24 April 2024
» اجتماعی » هشدار درباره شیوع بیماری دستگاه گوارش در نیوساوت ولز

تاریخ انتشار : 1398/09/28 - 11:55

هشدار درباره شیوع بیماری دستگاه گوارش در نیوساوت ولز

صدای استرالیا– اداره بهداشت نیوساوت ولز درباره شیوع بیماری دستگاه گوارش (التهاب روده و معده) در این ایالت هشدار داد. […]

هشدار درباره شیوع بیماری دستگاه گوارش در نیوساوت ولز

صدای استرالیا– اداره بهداشت نیوساوت ولز درباره شیوع بیماری دستگاه گوارش (التهاب روده و معده) در این ایالت هشدار داد.

مراجعه ۵۵۰ کودک و ۱۴۰ کارمند مراکز بهداشت کودکان به مراکز پرشکی به علت ابتلا به بیماری گوارشی، موجب شده تا اداره بهداشت نیوساوت ولز درباره شیوع این بیماری هشداری عمومی صادر کند.

از ابتدای دسامبر تا روز سه شنبه ۱۷ دسامبر ۶۸ مرکز بهداشت کودکان در نیوساوت ولز از شیوع این بیماری گزارش داده و اعلام شده که ۵۵۰ کودک و ۱۴۰ نفر از کارمندان مراکز بهداشت کودکان در دوره اعلام شده به این بیماری مبتلا شده‌اند.

در حالی این تعداد کودک و بزرگسال به التهاب دستگاه گوارش مبتلا شده‌اند که میانگین مراجعه به مراکز بهداشتی به علت ابتلا به این بیماری ۲۰ نفر در ماه است.

در هفته گذشته نیز دو هزار و ۵۵۷ نفر در نیوساوت ولز به دلیل مشکلات دستگاه گوارش در واحدهای اورژانس به دنبال دریافت کمک های بهداشتی بوده‌اند که این تعداد بسیار بیشتر از تعداد معمول افراد مراجعه کننده به واحدهای اورژانس است.

 

یک چهارم از افرادی که در هفته گذشته به دلیل مشکلات گوارشی به مراکز بهداشتی مراجعه کرده اند را کودکان زیر ۵ سال تشکیل می دهند که از بین آنها ۶۶۴ نفر برای دریافت کمک های بهداشتی پذیرفته شده اند.

کی‎یرا گلاسکو، مسئول بهداشت نیوساوت ولز، در این رابطه گفت: شیوع عفونت دستگاه گوارشی در نیوساوت ولز در تابستان غیر عادی است چون معمولا این بیماری در بهار شیوع پیدا می کند. در حالیکه به کریسمس نزدیک می شویم مهم است به شستن دست ها اهمیت داده تا از گسترش ابتلا به این بیماری جلوگیری کنیم. بچه های کوچک معمولا نیاز به کمک های ویژه دارند تا از شستشوی مناسب دست آنها مطمئن شویم.

به گفته وی، بهترین دفاع شستن مناسب دست‌ها با صابون و زیر آب نگه داشتن دست‌ها حداقل برای ۱۰ ثانیه پیش از درست کردن و خودرن غذا است.

علاوه بر آن همیشه بعد از هربار استفاه از سرویس بهداشتی (توالت) حتما دست‌های خود را بشوئید، پوشک‌های کودکان را عوض کنید و به کسانی که دچار اسهال و استفراغ شده‌اند کمک کنید.

علائم التهاب دستگاه گوارش عبارتند از حاالت تهوع، اسهال، استفراغ، دردهای عضلانی تب و درد.

ممکن است این علائم برای سه روز ادامه داشته باشند، البته معمولا بین یک یا دو روز از بین می‌روند اما امکان طولانی تر شدن آنها وجود دارد.

در حالیکه اغلب افراد بدون عوارض از شر این بیماری راحت می شوند، التهاب دستگاه گوارش می‌تواند برای نوزدان، افرادی که سیستم ایمنی ضعیفی دارند و همچنین افراد سالخورده خطرناک باشد.

منبع: ۷ نیوز


برچسب ها : ,
دسته بندی : اجتماعی , اخبار , اسلایدر
ارسال دیدگاه