وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Thursday 2 May 2024
» اجتماعی » هشدار به اهالی ویکتوریا: برای فصل آسم‌های مرگبار آماده باشید

تاریخ انتشار : 1401/06/14 - 12:13

هشدار به اهالی ویکتوریا: برای فصل آسم‌های مرگبار آماده باشید

صدای استرالیا - با توجه به شروع فصل چمن و گرده در هفته‌های آینده، به اهالی ویکتوریا هشدار داده شده که از هم‌اکنون برای طوفان‌هایی که باعث تشدید آسم در افراد می‌شوند، آماده باشند.


صدای استرالیا – با توجه به شروع فصل چمن و گرده در هفته‌های آینده، به اهالی ویکتوریا هشدار داده شده که از هم‌اکنون برای طوفان‌هایی که باعث تشدید آسم در افراد می‌شوند، آماده باشند.

مقام‌های بهداشتی به ساکنان مبتلا به آسم یا تب یونجه هشدار داده‌اند که با پزشک عمومی خود در ارتباط باشند و معاینه شوند و قبل از شروع فصل در این زمینه برنامه‌ریزی کنند.

اداره بهداشت ایالت ویکتوریا اعلام کرد: اگر مبتلا به آسم یا تب یونجه فصلی هستید، در معرض خطر ابتلا به آسم طوفان تندری قرار دارید؛ بنابراین برای مدیریت علائم خود آماده باشید تا کارتان به بیمارستان کشیده نشود.

از اول اکتبر، مردم می‌توانند رتبه‌بندی خطر روزانه را در برنامه یا وبسایت VicEmergency بررسی کنند.

اعتقاد بر این است که آسم طوفان تندری ناشی از مقادیر زیاد گرده چمن در هوا و نوع خاصی از طوفان و رعد و برق است. برای افرادی که آسم یا تب یونجه دارند، این وضعیت می‌تواند منجر به ایجاد علائم شدید آسم شود. هنگامی که تعداد زیادی از افراد در مدت زمان کوتاهی علائم آسم را بروز می‌دهند، به آن اپیدمی آسم طوفان تندری می‌گویند.

افراد در معرض خطر، در هنگام طوفان و به ویژه در هنگام وزش باد قبل از طوفان از بیرون رفتن خودداری کنند. داروهای پیشگیرانه را طبق دستور پزشک مصرف کنند، حتی اگر بدون علامت هستند. همیشه مسکن خود را همراه داشته باشند و از نحوه مدیریت حمله آسم آگاه باشند. پزشک عمومی می‌تواند در این زمینه به شما کمک کند.

در سال ۲۰۱۶، ۱۰ نفر در ملبورن بر اثر آسم طوفان تندری جان باختند.

منبع: ۹ نیوز


برچسب ها : , ,
دسته بندی : اجتماعی , اخبار , اسلایدر , پیشنهاد سردبیر
ارسال دیدگاه