وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Friday 3 May 2024
» اجتماعی » هشدار به استرالیایی‌ها: آتش‌سوزی‌های بهاری در راه است

تاریخ انتشار : 1402/06/02 - 10:26

هشدار به استرالیایی‌ها: آتش‌سوزی‌های بهاری در راه است

صدای استرالیا- با افزایش احتمال آتش‌سوزی مناطق جنگلی در نیمی از کشور، به استرالیایی‌ها هشدار داده شده که باید در انتظار بهاری سخت باشند.


صدای استرالیا- با افزایش احتمال آتش‌سوزی مناطق جنگلی در نیمی از کشور، به استرالیایی‌ها هشدار داده شده که باید در انتظار بهاری سخت باشند.

گزارش سه ماهه آتش‌سوزی‌های جنگلی فصلی که چهارشنبه منتشر شد، هشدار داده که برای مناطقی در کوئینزلند، نیوساوت‌ولز، ویکتوریا، استرالیایی جنوبی و قلمرو شمالی، خطر وقوع آتش‌سوزی افزایش یافته است.

این مساله به دلیل پایان پدیده آب و هوایی لانینا به وجود می‌آید، زیرا بارندگی‌های فراوان موجب رشد علفزارها شده بود که در گرما مستعد آتش‌ گرفتن هستند.

شورای مسوولان آتش‌نشانی استرالیا (AFAC) که این گزارش را منتشر کرده، اعلام کرد که از بهار گذشته آب و هوای استرالیا دستخوش تغییرات شدیدی شده و برای فصل آینده در تقریبا کل کشور،ه دلیل دمای بالاتر و بارش کمتر از میانگین پیش‌بینی می‌شود.

راب وب، مدیرعامل این شورا گفت که شهروندان ساکن در مناطقی که خطر آتش سوزی در آنها بالاتر است، باید برای آمادگی خود را حفظ کرده و مداوما شرایط محلی را پایش کنند.

وی افزود: در بهار پیش رو تقریبا تمام کشور باید منتظر شرایط آب‌وهوایی خشک‌تر و گرم‌تر از نرمال باشند. بنابراین ضرورت دارد که استرالیایی‌ها صرف نظر از محل زندگی‌شان، نسبت به احتمال وقوع آتش‌سوزی در ماه‌های آینده هشیار باشند.

وب با بیان اینکه آتش‌سوزی بخشی از چشم‌انداز طبیعی استرالیا در بهار است، گفت: هر جایی که زندگی، کار یا سفر می‌کنید، اکنون باید برای این رویداد آماده باشید و برنامه‌ریزی کنید.

مناطق پر خطر

نیوساوت‌ولز: پیش‌بینی می‌شود که مناطق وسیعی از مرکز و شمال نیوساوت‌ولز در بهار ۲۰۲۳ در معرض خطر آتش‌سوزی باشند. بخش‌هایی از ساحل و محدوده‌هایی که تحت تاثیر آتش‌سوزی‌های سال ۲۰۱۹ قرار نداشته‌اند، به ویژه در اطراف حوضه آبریز سیدنی، بخش‌هایی از ساحل و شمال هانتر، به دلیل رشد علفزارها در معرض خطر بیشتری هستند.

 

کوئینزلند: آتش‌سوزی‌های منطقه‌ای شدید برای بخش‌هایی از این ایالت پیش‌بینی می‌شود که برخی می‌توانند ویرانگر باشند. کاهش بارندگی فصلی، سطح پایین رطوبت خاک و افزایش تبخیر در مناطق کاپریکورنیا، واید بی برنت، مناطق ساحلی جنوب شرقی، ساوت‌داونز و کمربند گرانیتی پتانسیل وقوع آتش‌سوزی را افزایش می‌دهد.

ویکتوریا: بهاری گرم‌تر از متوسط  و شروع پیش از موعد فصل آتش‌سوزی در مناطق مرکزی، غربی و شمالی ویکتوریا پیش‌بینی می‌شود. در سایر مناطق این ایالت نیز ریسک آتش‌سوزی در حد طبیعی است. همچنین نواحی شرقی و جنوبی ویکتوریا، احتمالا به دلیل خشکی بیش از حد علفزارها، زودتر از سایر نواحی درگیر آتش‌سوزی می‌شوند.

استرالیای جنوبی: در این ایالت نیز گرما بالاتر از حد میانگین پیش‌بینی می‌شود که موجب خشکی خاک و افزایش علف‌های خشک خواهد شد. به این ترتیب در بخش عمده‌ای از نیمه جنوبی استرالیای جنوبی، منطقه مرزی با ویکتوریا و همچنین در مناطق مالی هیث احتمال وقوع آتش‌سوزی بیشتر است.

قلمرو شمالی: به دلیل بار سوخت و چمن‌های خشک در حد متوسط، ریسک آتش سوزی در شمالی‌ترین منطقه این ایالت (تاپ اند)، کاترین و آرنهم طبیعی ارزیابی می‌شود. گزارش AFAC به جوامع بومی درباره افزایش خطر آتش‌سوزی در بوته‌‌زارها هشدار داده است.

منبع: شبکه خبری نیوز


برچسب ها : , , ,
دسته بندی : اجتماعی , اخبار , اسلایدر , پیشنهاد سردبیر
ارسال دیدگاه