وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ | Friday 29 March 2024
» اخبار » هشدار بانک وستپک درباره سرقت اطلاعات مشتریان

تاریخ انتشار : 1398/06/08 - 12:24

هشدار بانک وستپک درباره سرقت اطلاعات مشتریان

صدای استرالیا- بدنبال هک شدن سیستم جدید پرداخت، بانک وستپک هشداری را درباره سرقت اطلاعات مشتریان صادر کرده و اعلام کرد که اطلاعات بانکی دهها هزار مشتری در معرض خطر قرار دارد.


صدای استرالیا- بدنبال هک شدن سیستم جدید پرداخت، بانک وستپک هشداری را درباره سرقت اطلاعات مشتریان صادر کرده و اعلام کرد که اطلاعات بانکی دهها هزار مشتری در معرض خطر قرار دارد.

برهمین اساس شماره تلفن‌ها، نام مشتریان، بی اس بی و شماره حساب متصل به «آی دی پی» در دسترس هکرها قرار دارد و ممکن است هکرها با ارسال پیام‌هایی درصدد دسترسی به اطلاعات سیستم پرداخت جدید و میلیون‌ها دلار باشند.

اطلاعاتی شامل آدرس ایمیل، شماره تلفن و یا ای‌بی‌ان می‌توانند به حساب متصل شده و با انتقال سریع پول در دسترس دیگران قرار بگیرند.

این مشکل امنیتی دومین موردی است که در ماه‌های اخیر رخ می‌ده. در ماه ژوئن نیز اطلاعات شخصی یکصدهزار مشتری بانک وستپک در حمله هکرها به آی دی پی یا همان سیستم انتقال پول بانکی، مورد تهدید قرار گرفته بود.

بانک وستپک با ارسال ایمیل از مشتریان خود خواسته تا مراقب حساب‌های بانکی خود باشند زیرا ممکن است اطلاعات حساب‌های بانکی مورد سوءاستفاده قرار بگیرد.

در این حمله سایبری جدید گویا علاوه بر وستپک سایر موسسه‌های مالی نیز مورد تهدید قرار گرفته‌اند.

سیستم پرداخت جدید (ان پی پی) در سال ۲۰۱۸ با شعار امکان انتقال ۲۴ ساعته پول در هفت روز هفته بدون نیاز به شماره حساب و بی اس بی رونمایی شد.

آی‌دی‌پی نیز می‌تواند همانند یک جستجوگر آنلاین زمانیکه مشتریان از شماه تلفن و یا آدرس برای نشان دادن جزئیات حساب بانکی استفاده می‌کنند، مورد سوء استفاده قرار بگیرد.

انجام این دو حمله به وستپک موجب شده تا این موسسه سال ویژه‌ای را پشت سر بگذارد زیرا وستپک قصد پرداخت ۱٫۸ میلیون دلار به ۳۰ هزار نفر از مشتریانی را داشت که در شارژ کارت‌های اعتباری آنها اشتباهاتی رخ داده بود.

منبع: نیوز دات کام استرالیا


برچسب ها : , , ,
دسته بندی : اخبار , اسلایدر , اقتصادی , پیشنهاد سردبیر
ارسال دیدگاه