وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Saturday 20 April 2024
» اخبار » هشدار اداره مالیات استرالیا درباره فرار مالیاتی ۳۳ میلیارد دلاری

تاریخ انتشار : 1401/03/09 - 9:47

هشدار اداره مالیات استرالیا درباره فرار مالیاتی ۳۳ میلیارد دلاری

صدای استرالیا – اداره مالیات استرالیا (ATO) اعلام کرد عدم تمکین مالیاتی بیش از 33 میلیارد دلار برای این کشور هزینه دارد.


صدای استرالیا – اداره مالیات استرالیا اعلام کرد عدم تمکین مالیاتی بیش از ۳۳ میلیارد دلار برای این کشور هزینه دارد. آخرین داده‌های این اداره نشان داد شکاف مالیاتی فقط برای سال مالی  ۲۰۱۸/۱۹ تا ۱۰ میلیارد دلار اضافه شد.

جرمی هیرشورن کمیسر دوم اداره مالیات استرالیا گفت: جدیدترین ارقام نشان می‌دهند به طور کلی ۹۳ درصد از مردم کشور تمکین مالیاتی دارند و از قوانین مالیاتی پیروی می‌کنند.

با این حال، بیش از ۱۵ میلیارد دلار از شکاف مالیاتی موجود مربوط به کسب‌وکارهای کوچک است‌.

هیرشورن افزود: برخی از این مشاغل در اقتصاد سایه فعالیت می‌کنند، یعنی درآمد حاصل از اقدامات قانونی یا غیرقانونی خود را گزارش نمی‌کنند اما اداره مالیات روی وارد کردن این شرکت‌ها به سیستم متمرکز شده تا آنها را پاسخگو کند.

وی افزود: جامعه به درستی نگران است که شرکت‌های بزرگ سهم منصفانه خود را بپردازند و خوشحالم که گزارش دهم اداره مالیات استرالیا در رسیدگی به حساب‌های شرکت‌های بزرگ بسیار موفق بوده است. به طوری که میزان تمکین مالیاتی این شرکت‌ها حدود ۹۶ درصد و شکاف باقیمانده مالیاتی حدود دو تا سه میلیارد دلار بوده است.

وی سه مشکل مالیات‌دهندگان فردی را ادعای بیش از حد هزینه‌های کار، سرمایه‌گذاری‌های املاک از جمله در Airbnb با نرخ گزاف فقط برای نمایش دادن و ارزهای دیجیتال و NFTها اعلام کرد.

هیرشورن گفت: این سازمان اخیرا ۳۰ هزار نامه آگاهی برای افشای بدهی‌های مالیاتی کسب‌وکارها ارسال کرده است. این نامه‌ها برای کسانی ارسال شده است که به تماس‌ها و نامه‌های ما پاسخ نداده‌اند و دارای تعهدات مالیاتی قابل توجهی هستند. خوشبختانه این نامه‌ها موثر واقع شده و شاهد سطح قابل توجهی از پرداخت‌ها و ورود مشتریان به برنامه‌های اداره مالیات بوده‌ایم. به طوری حدود ۲۰ هزار نفر به این نامه‌ها پاسخ داده‌اند و حدود چهار میلیارد دلار از این محل مالیات جمع‌آوری شده است.

کمیسر دوم اداره مالیات استرالیا هشدار داد: افرادی که به نامه‌های اداره مالیات پاسخ ندهند، با تذکرات، بازیابی جریمه‌ها، افشای بدهی‌های مالیاتی کسب‌وکارها و اقدامات قانونی از جمله احضار، دادخواست طلبکاران، انحلال و ورشکستگی مواجه خواهند شد.

اداره مالیات استرالیا چهار حوزه کلیدی را در سال مالی جاری و با نزدیک شدن به فصل مالیات هدف قرار خواهد داد.

این دفتر روی ثبت سوابق، هزینه‌های مرتبط با کار، درآمد املاک اجاره‌ای، کسورات و سود سرمایه با تمرکز بیشتر بر کسانی که از کریپتو، املاک و سهام درآمد کسب کرده‌اند، تمرکز خواهد کرد.

همچنین اداره مالیات استرالیا روی ادعاهای مرتبط با کار کردن از خانه تمرکز خواهد کرد، چرا که میلیون‌ها استرالیایی از اواخر سال ۲۰۲۱ به بعد و به دلیل قرنطینه‌های ناشی از شیوع کووید از راه دور کار کرده‌اند.

منبع: نیوز دات کام


برچسب ها : , ,
دسته بندی : اخبار , اسلایدر , اقتصادی , پیشنهاد سردبیر
ارسال دیدگاه