وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Tuesday 23 April 2024
» اخبار » هشت دانشگاه مهم استرالیا سفرکارمندان خود به ایران را معلق کردند

تاریخ انتشار : 1398/07/29 - 10:59

هشت دانشگاه مهم استرالیا سفرکارمندان خود به ایران را معلق کردند

صدای استرالیا- دانشگا‌ه‌های مطرح استرالیایی سفر کارمندان خود به ایران را که قرار بود در چارچوب تبادلات علمی انجام شود […]

هشت دانشگاه مهم استرالیا سفرکارمندان خود به ایران را معلق کردند

صدای استرالیا- دانشگا‌ه‌های مطرح استرالیایی سفر کارمندان خود به ایران را که قرار بود در چارچوب تبادلات علمی انجام شود به حالت تعلیق در آورده‌اند.

به گزارشی که روزنامه استرالیایی “سیدنی مورنینگ هرالد” منتشر کرده شماری از دانشگاه‌های مهم استرالیا به دلیل آنچه نگرانی از بازداشت همکاران خود توسط نیروهای امنیتی جمهوری اسلامی دانسته‌اند، مانع ازسفرهای علمی آنان به ایران شده‌اند.

این روزنامه نوشت که تصمیم این دانشگاه‌ها در پی هشدار دولت استرالیا صورت گرفت مبنی بر این که اتباع این کشور در صورت سفر به ایران و انجام فعالیت‌هایی که “توجه مقام‌های ایران را جلب کند” با خطر دستگیری روبرو خواهند بود.

این روزنامه می‌گوید هشت دانشگاه برتر استرالیا تایید کرده‌اند که سفر کادر علمی و دانشجویان خود به ایران را معلق کرده‌اند. دانشگاه‌های سیدنی، UNSW و کوئینزلند از جمله این مراکز دانشگاهی هستند.

شهرام اخبارزاده، استاد رشته سیاست خاورمیانه در دانشگاه دکین، نیز در این زمینه گفته است: «یکسری از پروژه‌ها که شورای تحقیقات استرالیا با آنها موافقت کرده بود دیگر در دستور کار نیستند».

وی افزود من اطلاع دارم  تعدادی از پروژه‌هایی که هزینه کار تحقیقاتی هم دریافت کرده اند، ولی به همین دلایل متوقف شده اند.

منبع: سیدنی مورنینگ هرارد

انتخاب

 


برچسب ها : , ,
دسته بندی : اخبار , اسلایدر , سیاسی
ارسال دیدگاه