وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Thursday 2 May 2024
» اجتماعی » هزینه ۴۸ میلیارد دلاری کرونا روی دست سیستم بهداشت و درمان استرالیا

تاریخ انتشار : 1402/09/08 - 4:17

هزینه ۴۸ میلیارد دلاری کرونا روی دست سیستم بهداشت و درمان استرالیا

صدای استرالیا- یک گزارش دولتی جدید افشا کرد که هزینه مقابله با کووید-19 در سیستم بهداشت و درمان استرالیا نزدیک به 48 میلیارد دلار بوده است.


صدای استرالیا- یک گزارش دولتی جدید افشا کرد که هزینه مقابله با کووید-۱۹ در سیستم بهداشت و درمان استرالیا نزدیک به ۴۸ میلیارد دلار بوده است.

بر اساس گزارش موسسه سلامت و بهداشت استرالیا که امروز منتشر شده، دولت فدرال نزدیک به ۳۵٫۱ میلیارد دلار و ایالات و قلمروها نیز در مجموع حدود ۱۱٫۹ میلیارد دلار در این زمینه هزینه کرده‌اند.

جف کالاگان، سخنگونی موسسه سلامت و بهداشت گفت: همه‌گیری کرونا موجب شد که استرالیا در دوره ۲۰۲۰ تا ۲۰۲۲ به میزان ۲ درصد بیشتر از قبل برای سلامت هزینه کند.

وی افزود: هزینه‌های سلامت در استرالیا در سه سال اول همه‌گیری کمتر از سایر کشورهای عضو سازمان همکاری‌های اقتصادی و توسعه (OECD) رشد کرده است.

به گفته کالاگان، افزایش هزینه‌کرد ۲ درصدی، استرالیا را در میان ۳۶ کشور عضو OECD در میان هفت کشور با پایین‌ترین هزینه قرار داده است.

بر اساس این گزارش، دولت‌ها در استرالیا مبلغ ۲۷٫۹ میلیارد دلار برای مراقبت‌های اولیه شامل ۶٫۱ میلیون دلار برای عرضه واکسن و ۱۰٫۵ میلیارد دلار برای بیمارستان‌های عمومی هزینه کرده‌اند.

در همین حال شهروندان استرالیا نیز حدود ۸۷۸ میلیون دلار صرف خدمات و اقلام مرتبط با کووید-۱۹ کرده‌اند که مشروح آن به شرح زیر است:

  • حدود ۵۹۷ میلیون دلار برای تست‌های فوری آنتی‌ژن
  • نزدیک به ۲۲۴۴ میلیون دلار برای تجهیزات محافظت شخصی و ماسک
  • ۵۶ میلیون دلار برای ضدعفونی کننده
  • حدود ۱٫۳ میلیون دلار برای داروهای تجویزی درمان کووید-۱۹
  • نزدیک به ۱۰۰ هزار دلار برای خدمات پزشکان عمومی مرتبط با کووید-۱۹

گزارش دولت همچنین حاکی است که استرالیا از نظر نرخ مرگ و میر مازاد، پنجمین کشور با درصد پایین در مقایسه با ۳۰ کشور دیگر بوده است.

نرخ مرگ و میر مازاد، از مقایسه تعداد موارد فوت ثبت شده در یک دوره زمانی با میزان پیش‌بینی مرگ و میر در همان دوره به دست می‌آید.

نرخ مرگ و میر مازاد استرالیا در دوره زمانی ۲۰۲۰ تا ۲۰۲۲ به میزان ۴ درصد بوده است.

منبع: ۹ نیوز


برچسب ها : , ,
دسته بندی : اجتماعی , اخبار , اسلایدر , اقتصادی , پیشنهاد سردبیر
ارسال دیدگاه