وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Sunday 19 May 2024
» اجتماعی » نیوساوت‌ولز آماده جشن‌های کریسمس؛ کاهش چشمگیر محدودیت‌های کرونایی

تاریخ انتشار : 1399/09/13 - 4:15

نیوساوت‌ولز آماده جشن‌های کریسمس؛ کاهش چشمگیر محدودیت‌های کرونایی

صدای استرالیا - نخست وزیر ایالت نیوساوت‌ولز از کاهش عمده محدودیت‌های کرونایی در این ایالت در آستانه جشن‌های کریسمس و سال نوی میلادی خبر داد.


صدای استرالیا – نخست وزیر ایالت نیوساوت‌ولز از کاهش عمده محدودیت‌های کرونایی در این ایالت در آستانه جشن‌های کریسمس و سال نوی میلادی خبر داد.

گلادیس برجیکلیان که در بیست و پنجمین روز بدون مشاهده موردی از ابتلا به ویروس کرونا در نیوساوت‌ولز سخن می‌گفت، اظهار کرد: محدودیت در تعداد نفرات اماکن پذیرایی برداشته می‌شود. برای حضور در مراسم عروسی و خاکسپاری نیز محدودیتی از نظر تعداد نفرات نخواهد بود. همچنین محدودیت تراکم جمعیتی، به جز در سالن‌های ورزشی و کلوب‌های شبانه، از روز دوشنبه آینده از چهار متر مربع به دو متر مربع به ازای هر نفر تبدیل خواهد شد.

بنا بر این گزارش، تعداد نفرات مجاز برای حضور در رویدادهای فضای باز، مانند پیک‌نیک‌های خانوادگی، یکصد نفر اعلام شده است. در عروسی‌ها  نیز حضور در پیست رقص هم‌زمان تا ۵۰ نفر مجاز است. لازم هم نیست این ۵۰ نفر ثابت باشند. یعنی نفرات می‌توانند جایگزین شوند. اما محدودیت ۵۰ نفر در زمان واحد باید رعایت شود.

در همین حال جان باریلارو، معاون نخست وزیر نیوساوت‌ولز با بیان اینکه سال گذشته، آتش‌سوزی‌ها کریسمس را از ما گرفت، گفت: اعلامیه امروز به این معناست که کووید قرار نیست کریسمس ما را خراب کند.

وی افزود: به دلیل همکاری اجتماعی و تبعیت از مقررات، دولت توانست به موقع و پیش از پایان سال، محدودیت‌ها را بردارد. اعلامیه امروز، دوباره ما را دور هم جمع می‌کند.

البته برجیکلیان گفت که به رغم اخبار خوب، اقدامات احتیاطی بهداشتی مانند فاصله‌گذاری اجتماعی، رعایت بهداشت و انجام تست‌ها باید ادامه پیدا کند.

وی با بیان اینکه دولت نمی‌خواهد که ایالت به عقب برگردد و دوباره محدودیت‌ها را اجرا کند، گفت: اگر شیوع بیماری دیده شود، محدودیت‌ها بازخواهد گشت.

ریسک کلوب‌های شبانه هنوز بالاست

از سوی دیگر، دکتر کری چنت، مسوول ارشد سلامتی ایالت گفت: اگرچه نایت‌کلاب‌ها نیز از دوشنبه مجاز به بازگشایی هستند، اما همچنان صرف نوشیدنی‌ باید در حالت نشسته انجام شود و بردن نوشیدنی الکلی به بخش رقصیدن ممنوع است.

وی افزود: کلوب‌های شبانه در تمامی دنیا به عنوان اماکن پرخطر شناخته می‌شوند، زیرا در این اماکن، تعداد بالایی از افراد رفت و آمد دارند و فاصله آنها هم بسیار کم است.

چنت گفت: محدودیت‌ در کلوب‌های شبانه به منظور جلوگیری از انفجار همه‌گیری است؛ زیرا افراد، به ویژه جوانان ممکن است با علایم بسیار خفیف، موجب شیوع ویروس شوند.

منبع: ۹ نیوز


برچسب ها : , ,
دسته بندی : اجتماعی , اخبار , اسلایدر , پیشنهاد سردبیر
ارسال دیدگاه