وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Thursday 2 May 2024
» اجتماعی » نکاتی که قبل از تحصیل در استرالیا باید بدانید

تاریخ انتشار : 1398/05/31 - 13:08

نکاتی که قبل از تحصیل در استرالیا باید بدانید

صدای استرالیا - اگرچه تحصیل در استرالیا کار دشواری نیست اما با این وجود به آن سادگی ها که شما فکر می‌کنید هم نیست.


صدای استرالیا – اگرچه تحصیل در استرالیا کار دشواری نیست اما با این وجود به آن سادگی ها که شما فکر می‌کنید هم نیست.

ممکن است فکر کنید که تحصیل در استرالیا به عنوان گزینه‌ای برای انجام تحصیلات خارج از کشور، تفاوت چندانی با تحصیل در کشور شما ندارد و برای ادامه تحصیل در استرالیا، شما نیازی به آمادگی‌های قبل از سفر ندارید؛ مطمئنا تحصیل در استرالیا به میزانی که تحصیل در یک کشور در حال پیشرفت چالش برانگیز است، دشوار نیست اما این بدان معنا نیست که تحصیل در این کشور آسان است.

بطور کلی اگر شما قبل از انجام تحقیقات مناسب برای تحصیل به استرالیا بروید ممکن است خود را در شرایط دشواری بیابید.

برای تحصیل در استرالیا مواردی وجود دارند که ممکن است مشاوران آنها را به شما نگویند اما بهتر است این موارد را بدانید، موادری شامل لزوم اخذ ویزا یا نحوه خطاب قراردادن خانم‌ها، هزینه‌های زندگی، قوانین رانندگی وغیره

در این مطلب ۱۳ نکته‌ای که باید قبل از آغاز تحصیل در استرالیا از آنها مطلع بود بیان شده است:

۱– شما نیاز به ویزا دارید

برای تحصیل در استرالیا شما باید ویزا داشته باشید. پروسه درخواست ویزا بسیار ساده است و تمام آن بصورت آنلاین انجام شده و به گذرنامه وصل می‌شود. در این روند نه ملاقاتی در سفارتخانه انجام می‌شود و نه اینکه باید منتظر نامه (ایمیل) بمانید. با این وجود اما هزینه گران است و باید آماده آن باشید. اگر شما می‌خواهید برای دوره‌ای کمتر از ۳ ماه در استرالیا تحصیل کنید باید ویزای توریستی داشته باشید و خود را برای هزینه‌های آن آماده کنید.

۲- بیمه سلامت

حتما در این رابطه تحقیق کنید. اگر قصد دارید که بر اساس برنامه تحصیل در خارج به استرالیا بیاید ممکن است بیمه سلامت شامل آن باشد اما اگر بصورت مستقیم و از طریق دانشگاه برای ادامه تحصل به استرالیا آمده‌اید ممکن است که به بیمه سلامت نیاز داشته باشید. اغلب، بیمه‌های مسافرتی شامل بیمه سلامت نیز می‌شوند و کمتر اتفاق می‌افتد که چنین موردی را نداشته باشند. به هر حال قبل از آنکه برای بیمه سلامت و یا بیمه مسافرتی اقدام کنید درباره آن تحقیق کنید.

۳- محلی را که برای ادامه تحصل انتخاب می‌کنید به دقت بررسی کنید

برای تحصیل مکان‌های بسیار مختلفی در استرالیا وجود دارد. شما می‌خواهید در شهر باشید یا در مناطق روستایی؟ آیا می‌خواهید تمام اوقات فراغت خود را در ساحل بگذارانید؟ یا آنکه ترجیح می‌دهید به جنگل و میان بوته و علفزار بروید؟ بر اساس رشته تحصیلی شما، مکان‌های ویژه‌ای برایتان در استرالیا وجود دارد.

۴- جت لگ را جدی بگیرید

اختلاف زمان میان استرالیا و بسیاری از کشورهای جهان بسیار زیاد است. اگر شما صبح وارد استرالیا شوید آنگاه مجبور خواهید بود که تمام روز را بیدار بمانید و اگر شب وارد استرالیا شدید به رختخواب می‌روید و این برای شما بهتر است. بعد از اینکه جت لگ ابتدایی را پست سر گذاشتید  ممکن است با یک موضوع پیچیده برای پیدا کردن زمان مناسب جهت صحبت کردن با دوستان و یا خانواده در کشور زادگاه خود مواجه باشید. وقتی که می‌خواهید ساعتی را برای ارتباط اسکایپ انتخاب کنید درباره ساعت و روز آن هم در استرالیا و هم در کشور مقصد مطمئن شوید تا سردرگم نشوید.

۵- استرالیا گران است

سیدنی و ملبورن معمولا در میان ۱۰ شهر گران دنیا هستند. از هزینه مسکن گرفته تا خودرد و خوراک آماده باشید تا یک شوک را تجربه کنید و از این نکته نیز مطمئن شوید که پول کافی در اختیار دارید.

۶- فصل‌های سال در استرالیا برعکس هستند

اگر شما در تابستان از نیمکره شمالی به استرالیا سفر می‌کنید، به محض ورود به این کشور زمستان را تجربه خواهید کرد و بر خلاف تصوراتی که درباره سواحل آفتابگیر داشیتد ممکن است که مجبور شوید شنا کردن را در مغز خود مرور کنید. اگر محل تحصیل شما یکی از شهرهای جنوبی سیدنی یا ملبورن باشد این شهرها سرد هستند.

۷- استرالیا کشوری پهناور است

برای بسیاری از مردم «رویای استرالیا» شامل خانه اپرای سیدنی، اولورو و صخره‌های مرجانی است، اما استرالیا موارد دیگری به غیر از آنچه که شما شنیده‌اید دارد که اگر شما پول و وقت کافی داشته باشید می‌توانید همه آنها را ببینید. در هر شهری از استرالیا که مشغول به تحصیل باشید موارد سرگم کننده زیادی در نزدیکی شما وجود دارد و می‌توانید آنها را ببینید اما انتظارات خود را برای دیدن تمام استرالیا مدیرت کنید.

۸-  تصورات اشتباه

در استرالیا هیچوقت دخترها را «شیلا» صدا نزنید و انتظار نداشته باشید که همه را در لباس‌های مخصوص طبیعت گردی ببینید. بهتر است که قبل از ورود به استرالیا درباره زبان عامیانه و ضرب المثل‌های مدرن استرالیا مطالعه کنید.

۹-  قبل از ورود به استرالیا درباره آن مطالعه کنید

حتما قبل از آنکه تحصیل خود در استرالیا را آغاز کنید درباره این کشور مطالعه و تحقیق کنید. برای مثال پایتخت استرالیا را بشناسید.

۱۰- سیستم نمره دهی در استرالیا فرق دارد

اگر می‌خواهید که از دانشگاه های استرالیا مدرک بگیرید لازم است بدانید که نمرات آنها به چه معنایی است. نمره D یک نمره خیلی خوب در استرالیا است. اغلب دانشگاه‌ها در استرالیا از نمره HD برای نمره بسیار خوب و عالی استفاده می‌کنند. از C برای نشان دادن نمره قبولی، از P برای اشاره به پاس شدن درس و از F برای نشالن دادن افتادن یا همان پاس نشدن درس استفاده می‌کنند.

۱۱-   ممکن است در استرالیا شرایط کار کردن را نیز داشته باشید

به یاد داشته باشید که شما گران ترین ویزای تحصیلی را دریافت کرده‌اید. اما می‌توانید این پول را بگردانید. ویزاهای معمولی تحصیلی به شما اجازه می‌دهند که در ساعات معینی از هفته به سرکار بروید. توجه داشته باشید که کسب حداقل دستمزد در استرالیا ارزش کار کردن را دارد و این امر یعنی کار کردن یک راه بسیار مناسب برای دیدن مردم در یک شهر جدید است.

۱۲-  حساب بانکی داشته باشید

اگر یک ترم یا بیشتر در استرالیا می‌مانید لازم است که یک حساب بانکی در این کشور داشته باشید. به این ترتیب شما می‌توانید از هزینه‌های احمقانه‌ای که استفاده از حساب بانکی خارجی به شما وارد می کند اجتناب کنید. علاوه بر آن داشتن حساب بانکی در استرالیا برای کمک به داشتن یک کار نیمه وقت لازم است.

۱۳- قوانین رسمی و غیررسمی خیابان‌ها و جاده‌ها را بدانبد

ممکن است شانس خوبی برای کرایه ماشین داشته باشید. برای این کار شما باید در ابتدا با قوانین رانندگی در استرالیا آشنا باشید و بدانید که رانندگی در سمت چپ جاده انجام می‌شود. در هر جایی که هستید مراقب دوربین‎های کنترل ترافیک باشید و در هنگام غروب و صبح‌های زود رانندگی نکنید. البته ممکن است بصورت اتفاقی باشد اما در ساعات ابتدایی صبح و هنگام غروب و حتی در هنگام شب کانگوروها در هرجایی هستند و تشخیص دادن اینکه در حال نزدیک شدن به انسان هستند مشکل است. تصادف کردن با این حیوان علاوه بر آنکه به خودروی شما آسیب می‌زند از لحاظ عاطفی نیز به شما صدمه می زند.

منبع: وب سایت gooverseas


برچسب ها : , , , ,
دسته بندی : اجتماعی , اخبار , اسلایدر , دانستنی های استرالیا , مهاجرت , پیشنهاد سردبیر
ارسال دیدگاه