وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Saturday 27 April 2024
» اخبار » نرخ بیکاری رکورد دوساله را شکست

تاریخ انتشار : 1402/11/28 - 5:25

نرخ بیکاری رکورد دوساله را شکست

صدای استرالیا– با خروج ۲۲ هزار نفر از بازار کار، نرخ بیکاری استرالیا در ماه ژانویه به ۴٫۱ درصد افزایش […]

نرخ بیکاری رکورد دوساله را شکست

صدای استرالیا– با خروج ۲۲ هزار نفر از بازار کار، نرخ بیکاری استرالیا در ماه ژانویه به ۴٫۱ درصد افزایش یافت.

بر اساس داده‌های جدید اداره آمار استرالیا، نرخ بیکاری با تعدیل فصلی در ژانویه به ۴٫۱ درصد افزایش یافته که بالاترین نرخ در دو سال اخیر است.

جیم چالمرز، وزیر خزانه‌داری با بیان اینکه نرخ بیکاری از نظر استانداردهای تاریخی بسیار پایین بود، گفت: آنچه از این آمار قابل استنباط است، این است که بازار همچنان طبق پیش‌بینی‌ها به تضعیف ادامه می‌دهد.

چالمرز توضیح داد: بازار کار ما در حال تضعیف شدن است؛ اما این تضعیف نسبت به یک مبنای بسیار قوی صورت می‌‌گیرد.

بیورن جارویس، مسوول آمار نیروی کار در اداره آمار استرالیا نیز گفت که ارقام منتشر شده، ممکن است مربوط به از تغییر فصل باشد.

وی افزود: نرخ اشتغال ثابت مانده و تعداد بیکاران ۲۲ هزار نفر بالا رفته است. به این ترتیب نرخ بیکاری در ماه ژانویه به ۴٫۱ درصد افزایش یافته است.

جارویس گفت: نخستین بار در دو سال گذشته، از ژانویه ۲۰۲۲ به این سو، نرخ بیکاری به بالای ۴ درصد صعود کرده است.

با این حال، مشابه ژانویه ۲۰۲۲ و ۲۰۲۳، افزایش نرخ بیکاری با تعداد بیشتر از حد معمول افرادی مصادف شده که اعلام کردند در آینده شروع به کار می‌کنند یا به کار خود باز خواهند گشت.

جارویس توضیح داد: تعداد بیکاران در ژانویه بیشتر شده و در عین حال، تعداد بیکارانی هم که انتظار دارند در چهار هفته آینده شروع به کار کنند افزایش نشان می‌دهد. این مساله می‌تواند مرتبط با تغییر فصل در بازار کار باشد؛ به این معنی که افراد پس از تعطیلات تابستانی کار خود را آغاز می‌کنند.

وی گفت: در ژانویه ۲۰۲۲، ۲۰۲۳ و ۲۰۲۴، حدود پنج درصد از افرادی که بیکار محسوب می‌شدند، به یک شغل مرتبط بودند، در حالی که این رقم در نظرسنجی‌های ژانویه پیش از دوران همه‌گیری، حدود ۴ درصد بوده است.

منبع: ۹ نیوز


برچسب ها : , , ,
دسته بندی : اخبار , اسلایدر , اقتصادی
ارسال دیدگاه