وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Saturday 27 April 2024
» اخبار » نخستین سکه یک دلاری با تصویر شاه چارلز در استرالیا وارد چرخه شد

تاریخ انتشار : 1402/09/18 - 6:34

نخستین سکه یک دلاری با تصویر شاه چارلز در استرالیا وارد چرخه شد

صدای استرالیا- نخستین سکه یک دلاری استرالیا با تصویر شاه چارلز وارد چرخه شده و قرار است در ماه‌های آینده میلیون‌ها دلار سکه دیگر وارد بازار شود.


صدای استرالیا- نخستین سکه یک دلاری استرالیا با تصویر شاه چارلز وارد چرخه شده و قرار است در ماه‌های آینده میلیون‌ها دلار سکه دیگر وارد بازار شود.

چارلز سوم دومین مقام سلطنتی است که تصویرش روی ارزهای مدرن استرالیا می‌نشیند.

پیش از اینکه استرالیا در سال ۱۹۶۰ دلار و سنت را به عنوان واحد پول خود انتخاب کند، ملکه الیزابت تاج‌گذاری کرده بود و به این ترتیب، از آن زمان تا کنون عکس ملکه فقید روی پول استرالیا نقش می‌بست.

ضرابخانه سلطنتی استرالیا، نخستین بار یک سکه یک دلاری را با تصویر شاه چارلز سوم ضرب کرده است.

نخستین محموله از این سکه‌ها به ارزش ۳٫۵ میلیون دلار به بانک‌ها تحویل شده و در سراسر کشور عرضه می‌شود.

قرار است بر اساس تقاضای بانک‌ها در طول سال آینده تعداد بیشتری از این سکه‌ها به صورت کلکسیونی و تجاری عرضه و وارد چرخه شود.

اندرو لی، معاون وزیر خزانه‌داری با بیان اینکه انتشار این سکه‌ها رویدادی مهم برای استرالیاست، گفت: اکثر استرالیایی‌ها نخستین بار است که سکه‌‌های با تصویر پادشاه را در دست خواهند گرفت و میلیون‌ها نفر مشتاق‌اند که این سکه تاریخی را داشته باشند.

گفتنی است که بر اساس سنتی که از قرن هفدهم میلادی تا کنون پا برجا بوده، چهره مقام‌های سلطنتی به ترتیب، در جهت مخالف روی سکه‌ها ضرب می‌شود. چهره ملکه الیزابت رو به راست بود و اکنون تصویر شاه چارلز سوم روی این سکه به سمت چپ است.

بنا به اعلام ضرابخانه سلطنتی استرالیا، سکه‌های منقش به تصویر ملکه الیزابت همچنان به عنوان پول رایج مورد استفاده خواهد بود.

همچنین اسکناس‌های ۵ دلاری منقش به پرتره ملکه مورد استفاده قرار خواهند بود و تایید شده که تصویر چارلز سوم در این اسکناس‌ها جایگزین ملکه نخواهد شد.

منبع: ۹ نیوز


برچسب ها : , , ,
دسته بندی : اخبار , اسلایدر , اقتصادی , پیشنهاد سردبیر
ارسال دیدگاه