صدای استرالیا– پلیس استرالیا می‌گوید پس از تحقیقات روی یک شبکه بین‌المللی کودک‌آزاری، ۴۶ کودک را نجات داده و ۱۴ مرد را بازداشت کرده است.

ادعا می‌شود که این کودکان، قربانی جرایمی ازجمله سوءاستفاده جنسی و اشکال دیگر استثمار بوده‌اند.

به گفته مقامات استرالیا، تحقیقات پلیس همچنین منجر به بازداشت سه نفر در آمریکا و شناسایی چند مظنون در اروپا، آسیا، کانادا و نیوزیلند شده است.

گفته می‌شود که این رویداد یکی از بزرگترین جرایم از این نوع در استرالیاست.

به گفته پلیس فدرال استرالیا، قربانیان بین ۱۶ ماه تا ۱۵ سال سن دارند. ۱۶ نفر از این کودکان عضو یک مرکز مراقبت از کودکان بودند.

مقامات استرالیا می‌گویند که این شبکه عکس‌ها و ویدئوهایی تهیه می‌کرده و آنلاین به اشتراک می‌گذاشته است.

پلیس می‌گوید که جدی‌ترین موارد این پرونده مربوط به مظنونی است که در یک مرکز مراقبت از کودکان در ایالت نیوساوث‌ولز کار می‌کرده و به ۳۰ کودک دسترسی داشته است.

مظنون یک مرد ۲۷ ساله است و با بیش از ۳۰۰ اتهام، از جمله سوءاستفاده جنسی، روبروست. همدست او هم که ۲۲ ساله است، با اتهاماتی روبرست.

پلیس گفته است که خانواده کودکان این مرکز را در جریان موضوع گذاشته‌اند.

 

گره‌گشایی از کلاف این شبکه

پلیس فدرال استرالیا گفت این تحقیقات که یک سال طول کشیده است، زمانی شروع شد که یک مامور تحقیق در آمریکا درمورد یک کاربر اینترنت در استرالیا اخطاری نهانی به آنها داد.

این اخطار منجر به بازداشت یک مرد ۳۰ ساله، در فوریه گذشته، در شهر وایانگ در شمال سیدنی شد. او به ۸۹ جرم متهم شد، از جمله سوءاستفاده از دو کودک.

پلیس گفت که بازداشت این مرد، آنها را به کشف منبع شبکه اجتماعی رساند، جایی که عکس‌ها و ویدئوها تهیه و به اشتراک گذاشته می‌شد.

مظنونان که بین ۲۰ تا ۴۸ سال سن دارند، شامل یک مربی فوتبال داوطلب، یک تکنسین برق، یک آشپز، یک کارمند فروشگاه، و یک کارگر مراقبت از معلولان است.

از این ۱۴ مرد مظنون، هشت نفرشان در ایالت نیوساوث‌ولز بازداشت شدند، سه نفر در ایالت کوئینزلند، و سه نفر در ایالت وسترن استرالیا. پلیس جزئیاتی از تحقیقات مربوط در دیگر کشورها را ارائه نداده است.

منبع: بی بی سی فارسی