وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ | Tuesday 19 March 2024
» اخبار » نامه نمایندگان مجلس به ایرانیان خارج از کشور

تاریخ انتشار : 1397/03/04 - 10:59

نامه نمایندگان مجلس به ایرانیان خارج از کشور

صدای استرالیا - جمعی از نمایندگان مجلس که برخی از آنها از اعضای هیأت تحقیق و تفحص از دوتابعیتی‌ها هستند، طی نامه‌ای خطاب به ایرانیان خارج از کشور ضمن رد برخی شایعات، محدودیت برای «دوتابعیتی‌ها» را صرفا شامل مقامات دانسته و تاکید کردند ایرانی‌ها می‌توانند آزادانه به کشور تردد کنند.

نامه نمایندگان مجلس به ایرانیان خارج از کشور

صدای استرالیا – جمعی از نمایندگان مجلس که برخی از آنها از اعضای هیأت تحقیق و تفحص از دوتابعیتی‌ها هستند، طی نامه‌ای خطاب به ایرانیان خارج از کشور ضمن رد برخی شایعات، محدودیت برای «دوتابعیتی‌ها» را صرفا شامل مقامات دانسته و تاکید کردند ایرانی‌ها می‌توانند آزادانه به کشور تردد کنند.

جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی که برخی از آنها از اعضای هیأت تحقیق و تفحص از دوتابعیتی‌ها هستند، نامه‌ای خطاب به ایرانیان خارج از کشور نوشتند.

هدف از نگارش نامه نمایندگان که پس از تدوین گزارش تحقیق و تفحص از دوتابعیتی‌ها تهیه شده، اطمینان به ایرانیان خارج از کشور برای تردد به کشورمان است.

خبرنگار فارس کسب اطلاع کرد که در این نامه که قرار است روزهای آینده به امضای جمع بیشتری از وکلای ملت برسد خطاب به ایرانیان خارج از کشور تأکید شده که صاحبان، علم، سرمایه و سایر اقشار مردم به راحتی می‌توانند به خارج کشور سفر کرده و مجدداً به ایران بازگردند.

همچنین در این نامه به صراحت آمده است که بحث مربوط به دوتابعیتی‌ها و افراد دارای گرین‌کارت و تابعیت‌های مضاعف شامل مقامات کشور و خانواده‌های آنها می‌شود و ربطی به سایر ایرانیان ندارد.

این نامه که از سوی برخی از اعضای هیأت تحقیق  و تفحص از دوتابعیتی‌ها تهیه و تدوین شده، بر لزوم زندگی آزاد ایرانیان تأکید شده و هرگونه رصد و توجه نهادهای امنیتی و اطلاعاتی به مسئله دوتابعیتی‌ها را متوجه مقامات کشور دانسته است.

نویسندگان این نامه به تمامی ایرانیانی که به دلایل علمی و تجاری و دلایل دیگر از کشور خارج شده‌اند، اطمینان داده است که می‌توانند به راحتی به کشور بازگشته و مشکلی برایشان پیش نمی‌آید.

نمایندگان مجلس در این نامه دلایل لزوم پرداختن به مسئله تابعیت را مورد اشاره قرار داده‌اند و برخی مشکلات کشور همانند بی‌ثباتی در بازار ارز و وجود مشکل در توافق «برجام» را نتیجه اقدامات دوتابعتی‌ها دانسته‌اند.

نمایندگان مجلس همچنین خطاب به ایرانیان خارج از کشور تأکید کرده‌اند که فریب برخی اظهارنظر و شیطنت‌ها را نخورند و بدانند که قرار نیست مشکلی برای مردم ایجاد شود؛ زیرا پیگیری مسئله مدیران دوتابعیتی‌ به دلیل آسیبی است که آنها به کشور وارد می‌کنند.

منبع: خبرگزاری فارس


برچسب ها : , , ,
دسته بندی : اخبار , اسلایدر , سیاسی , پیشنهاد سردبیر
ارسال دیدگاه