وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Saturday 27 April 2024
» اجتماعی » میلیون‌ها استرالیایی ممکن است فقیرتر از آن باشند که بتوانند بازنشسته شوند

تاریخ انتشار : 1402/07/27 - 5:29

میلیون‌ها استرالیایی ممکن است فقیرتر از آن باشند که بتوانند بازنشسته شوند

صدای استرالیا - نتایج یک نظرسنجی نشان می‌دهد که 23 درصد از شرکت‌کنندگان در آن پس‌انداز کافی برای دوران بازنشستگی خود ندارند


صدای استرالیانتایج یک نظرسنجی نشان می‌دهد که ۲۳ درصد از شرکت‌کنندگان در آن پس‌انداز کافی برای دوران بازنشستگی خود ندارند و این بدان معنی است که میلیون‌ها استرالیایی وقتی به دلیل بازنشستگی دست از کار بکشند بسیار فقیرتر از آن خواهند بود که بتوانند از تامین هزینه‌های خود برآیند.

فایندر، طی یک نظرسنجی از بیش از هزار نفر، دریافت که تقریبا یک چهارم این افراد پول کافی در صندوق‌های بازنشستگی و یا دیگر سرمایه‌گذاری‌ها برای گذراندن دوران بازنشستگی خود ندارند که رقمی معادل ۴٫۶ میلیون استرالیایی است.

همچنین ۲۷ درصد از شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی، اقرار کردند که از کافی بودن پس‌انداز خود مطمئن نیستند.

این بررسی همچنین نشان داد که وضعیت زنان بدتر از مردان بوده است به طوریکه ۲۷ درصد از آنها تائید کردند که ذخیره بازنشستگی یا سرمایه‌گذاری کافی ندارند که این میزان برای مردان ۱۸ درصد بود.

تنها ۲۸ درصد از افراد مورد بررسی معتقد بودند که سرمایه کافی برای دوران بازنشستگی خود از طریق صندوق ذخیره بازنشستگی یا سرمایه گذاری را دارند.

سارا مگینسون، کارشناس پول فایندر بیان می‌کند: صندوق ذخیره بازنشستگی چیزی است که اکثر استرالیایی‌ها، به ویژه جوانان، به اندازه کافی به آن نمی‌پردازند.

مگینسون ادامه می‌دهد:  بسیاری از افراد زمانی متوجه اهمیت این امتیاز می‌شوند که به سن بازنشستگی می‌رسند، اما در این زمان میزان سنواتی که دریافت خواهند کرد از مقدار پولی که نیاز دارند، بسیار کمتر بوده و اوضاع بسیار غم انگیزی خواهد بود.

وی افزود: راه‌های ساده‌ای برای پس‌انداز بیشتر پول وجود دارد از جمله تجمیع صندوق‌های ذخیره بازنشستگی و یا پرداخت داوطلبانه احتملا از طریق پرداخت بخشی از حقوق خود.

وی گفت: هر درآمدی که در صندوق ذخیره بازنشستگی (سوپرانوئیشن) خود دریافت می‌کنید سقف نرخ مالیاتی ۱۵ درصدی در سال دارد و اگر شما در حال حاضر مالیات ۳۲٫۵ درصدی پرداخت می‌کنید، این بدان معنی است که پرداخت مازاد به ذخیره بازنشستگی به سود شماست.

برای مثال، اگر شما هزار دلار در طول ۱۲ ماه به صندوق بازنشستگی واریز کنید، ۱۵۰ دلار بابت مالیات کسر می‌شود و ۸۵۰ دلار در ذخیره بازنشستگی شما می‌ماند که برای آینده شما سرمایه‌گذاری می‌شود. در غیر این صورت، ۳۲۵ دلار آن برای مالیات کسر شده و تنها ۶۷۵ دلار در حساب بانکی خود خواهید داشت.

مگینسون در همین حال به استرالیایی‌ها هشدار داد که اطمینان حاصل کنند که هزینه‌های زیادی برای صندوق‌های ذخیره بازنشستگی خود پرداخت نمی‌کنند.

منبع: ۹ نیوز


برچسب ها : , ,
دسته بندی : اجتماعی , اخبار , اسلایدر , اقتصادی , پیشنهاد سردبیر
ارسال دیدگاه