وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Wednesday 24 April 2024
» اخبار » میلیون‌ها استرالیایی زیر خط فقر زندگی می‌کنند

تاریخ انتشار : 1401/08/09 - 4:18

میلیون‌ها استرالیایی زیر خط فقر زندگی می‌کنند

صدای استرالیا - با کمال تعجب، استرالیا هیچ روش رسمی برای اندازه‌گیری فقر ندارد. محققان مجبورند از طیف وسیعی از خطوط فقر استفاده کنند تا تخمین بزنند که چه تعداد از مردم استرالیا در شرایط مالی استرس‌زا زندگی می‌کنند.


صدای استرالیا – با کمال تعجب، استرالیا هیچ روش رسمی برای اندازه‌گیری فقر ندارد و محققان مجبورند از طیف وسیعی از خطوط فقر استفاده کنند تا تخمین بزنند که چه تعداد از مردم استرالیا در شرایط مالی استرس‌زا زندگی می‌کنند.

روش‌های مختلف نتایج متفاوتی تولید می‌کنند اما همه این روش‌ها به طور معمول تخمین می‌زنند که میلیون‌ها استرالیایی در حال حاضر در فقر زندگی می‌کنند.

یکی از معروف‌ترین روش‌های اندازه‌گیری خط فقر هندرسون است. منشا این روش به کارهای پیشگامانه در اواسط دهه ۱۹۶۰ برمی‌گردد، زمانی که محققان دانشگاه ملبورن نخستین تلاش جدی را برای تخمین میزان فقر در استرالیا انجام دادند. این تحقیق توسط پروفسور رونالد هندرسون رهبری شد و طی آن بررسی‌هایی از شرایط زندگی در خانه‌های ملبورن انجام شد. محققان براساس این روش اندازه‌گیری خط فقر تخمین زدند که در سال ۱۹۶۶ از هر ۱۶ نفر از جمعیت ملبورن، یک نفر در فقر بسر می‌برد.

طبق آخرین خطوط فقر هندرسون، خط فقر برای یک فرد مجرد که نیروی کار است، ۶۱۶.۶۲ دلار در هفته (شامل مسکن) است. همچنین این خط برای یک والد مجرد با یک فرزند که کار می‌کند، ۷۹۱.۶۲ دلار در هفته (شامل مسکن) است.

اما روش رایج دیگری نیز برای اندازه‌گیری خط فقر وجود دارد. طبق این روش، اگر درآمد هفتگی شما کمتر از نصف درآمد متوسط باشد، در فقر زندگی می‌کنید. نیمی از خانوارها در استرالیا درآمدی بالاتر از این رقم و نیمی از خانوارها درآمد کمتری دارند. این خط فقر توسط کشورهای عضو OECD استفاده می‌شود، بنابراین از مزیت مقایسه بین‌المللی برخوردار است. با این حال هر دو خط نشان می‌دهند که میلیون‌ها استرالیایی در فقر زندگی می‌کنند.

طبق گزارش شورای خدمات اجتماعی استرالیا، جدیدترین داده‌ها نشان می‌دهند که بیش از سه میلیون و سیصد هزار نفر در استرالیا در فقر درآمدی نسبی زندگی می‌کنند. این تعداد شامل بیش از دو میلیون و پانصد هزار بزرگسال و ۷۶۱ هزار کودک می‌شود.

در طول پاندمی کووید، دولت فدرال استرالیا به میلیون‌ها استرالیایی کمک هزینه پرداخت کرد و درآمد هفتگی آنها را به بالای هر دو خط فقر افزایش داد و به این ترتیب صدها هزار نفر برای مدت کوتاهی از فقر خارج شدند. با این حال، هنگامی که پرداخت این کمک هزینه قطع شد، صدها هزار استرالیایی دوباره به فقر کشیده شدند.

دکتر پیتر دیویدسون مشاور اصلی شورای خدمات اجتماعی استرالیا گفت: شورای خدمات اجتماعی استرالیا دو خط فقر ۵۰ درصد و ۶۰ درصد درآمد متوسط را در اختیار دارد. خط فقر ۶۰ درصد درآمد متوسط در تعدادی از کشورهای اروپایی استفاده می‌شود و وقتی در استرالیا اعمال شود، نشان می‌دهد حدود پنج میلیون نفر در فقر زندگی می‌کنند که یک میلیون و هفتصد هزار نفر بیشتر از خط ۵۰ درصدی است.

منبع: ای‌بی‌سی نیوز


برچسب ها : , , , , ,
دسته بندی : اخبار , اسلایدر , اقتصادی , پیشنهاد سردبیر
ارسال دیدگاه