وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Wednesday 24 April 2024
» اخبار » موریسون: شاید امسال به همه استرالیایی‌ها واکسن نرسد

تاریخ انتشار : 1400/01/23 - 5:39

موریسون: شاید امسال به همه استرالیایی‌ها واکسن نرسد

صدای استرالیا– اسکات موریسون، روز شنبه گفت که امیدوار است که تا پایان سال جاری، تمامی افراد واجد شرایط در […]

موریسون: شاید امسال به همه استرالیایی‌ها واکسن نرسد

صدای استرالیا– اسکات موریسون، روز شنبه گفت که امیدوار است که تا پایان سال جاری، تمامی افراد واجد شرایط در استرالیا، حداقل دوز اول واکسن کووید-۱۹ را دریافت کنند؛ اما در این زمینه تضمینی وجود ندارد.

این تازه‌ترین عقب‌نشینی دولت فدرال از استراتژی عرضه واکسن است که تا کنون با مشکلات متعددی از جمله تامین واکسن، تاخیر و ناهماهنگی در اجرای برنامه مواجه بوده است. این در حالی است که استرالیا جزو اولین کشورهایی بود که سال گذشته، قراردادهای خرید واکسن را با شرکت‌های سازنده امضا کرده بود.

نخست وزیر استرالیا، یکشنبه گذشته در صفحه فیس‌بوک خود نوشت: دولت قصد ندارد برای تزریق کامل دوز اول واکسن، برنامه زمانی جدیدی اعلام کند. در حالی که امیدواریم که تزریق دوز اول واکسن برای همه، تا پایان سال جاری محقق شود. به دلیل عدم قطعیت‌هایی که وجود دارد، نمی‌توان چنین هدفی را اعلام کرد.

خبر مرتبط:

نخست وزیر استرالیا: اتحادیه اروپا مسئول کندی واکسیناسیون است

دولت فدرال و دولت‌های ایالتی، پس از نشست روز جمعه کابینه ملی، توافق کردند که در واکنش به نگرانی‌های ناشی از نبود شفافیت و ناهماهنگی میان ایالات در زمینه تامین واکسن، گزارش‌های آماری روزانه را درباره پیشرفت برنامه واکسیناسیون منتشر کنند.

آمارهای روز یکشنبه نشان می‌دهد که تا کنون ۱٫۱۶ میلیون واکسن در سراسر استرالیا عرضه شده که نیمی از آنها از طریق دولت فدرال در شبکه کلینیک‌های عمومی و مراکز نگهداری از معلولات و سالمندان و نیمی دیگر از طریق مراکز واکسیناسیون ایالتی توزیع شده است.

منبع: گاردین


برچسب ها : , ,
دسته بندی : اخبار , اسلایدر
ارسال دیدگاه