وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Sunday 19 May 2024
» اخبار » موافقت هواپیمایی کانتاس برای پرداخت میلیون‌ها دلار جریمه بابت پروازهای لغو شده

تاریخ انتشار : 1403/02/17 - 12:00

موافقت هواپیمایی کانتاس برای پرداخت میلیون‌ها دلار جریمه بابت پروازهای لغو شده

صدای استرالیا– کانتاس، بزرگ‌ترین شرکت هواپیمایی استرالیا، با پرداخت ۱۰۰ میلیون دلار استرالیا، جریمه‌ برای پرونده‌ لغو فروش هزاران بلیت‌، […]

موافقت هواپیمایی کانتاس برای پرداخت میلیون‌ها دلار جریمه بابت پروازهای لغو شده

صدای استرالیا– کانتاس، بزرگ‌ترین شرکت هواپیمایی استرالیا، با پرداخت ۱۰۰ میلیون دلار استرالیا، جریمه‌ برای پرونده‌ لغو فروش هزاران بلیت‌، موافقت کرده است.

طبق قراردادی با کمیسیون حمایت از مصرف‌کنندگان استرالیا، این شرکت همچنین طرحی به ارزش ۲۰ میلیون دلار استرالیا را برای جبران خسارت مسافران آسیب دیده، راه‌اندازی خواهد کرد.

ونسا هادسون، مدیر اجرایی کانتاس، گفت که این اقدام نشان‌دهنده گامی مهم در جهت «بازگرداندن اعتماد به این شرکت هواپیمایی ملی» است.

کمیسیون حمایت از مصرف‌کنندگان استرالیا در ماه اوت، پرونده‌ای موسوم به «پرواز ارواح» را تشکیل داد و ادعا کرد که در برخی موارد، کانتاس بلیت پروازهایی را فروخته است که برای هفته‌ها لغو شده بودند.

بر اساس این طرح، مشتریانی که بلیت‌ پروازهای لغو شده قبلی را خریداری کرده‌اند، مستحق دریافت غرامت خواهند بود.

به گفته این شرکت هواپیمایی، واجدان شرایط ۲۲۵ دلار استرالیا برای پروازهای داخلی و ۴۵۰ دلار استرالیا برای بلیت‌ پروازهای خارجی دریافت خواهند کرد.

خانم هادسون گفت: «زمانی که پروازها پس از تعطیلی کووید از سر گرفته شد، متوجه شدیم که کانتاس مشتریان را ناامید کرده است.»

او همچنین گفت که این شرکت برای جلوگیری از تکرار این مشکل، فرآیند پیش‌فروش بلیت‌های خود را اصلاح کرده و در این زمینه سرمایه‌گذاری کرده است.

جینا کاس‌گوتلیب، رئیس کمیته حمایت از مصرف‌کنندگان استرالیا نیز گفت: «از پذیرش پرداخت این جریمه توسط کانتاس، که براساس گمراه کردن مشتریان صورت گرفته بود، خوشحالیم و موافقت این شرکت برای پرداخت آن بسیار قابل توجه است.»

خانم هادسون اولین زنی بود که هدایت این شرکت هواپیمایی را در زمانی برعهده گرفت کرد که کانتاس با یک سری رسوایی‌ها و پرونده‌های قانونی روبرو بود.

آلن جویس، رئیس قبلی کانتاس، این شرکت هواپیمایی را در زمانه رکود اقتصادی سال ۲۰۰۸ و در دوران بیماری همه‌گیر کرونا و افزایش بی‌سابقه بهای سوخت، مدیریت کرد.

با این حال، زمانی که آقای جویس در سال ۲۰۲۳ از سمت خود کناره‌گیری کرد، کانتاس با خشم فزاینده عمومی به خاطر قیمت بلیت هواپیما، تاخیرها و لغو گسترده پروازها و رفتارش با کارگران مواجه بود.

منبع: بی بی سی فارسی


برچسب ها : , , ,
دسته بندی : اخبار , اسلایدر , اقتصادی
ارسال دیدگاه