وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Thursday 2 May 2024
» اخبار » مواجهه مستاجران با کمبود خانه‌ برای اجاره در استرالیا

تاریخ انتشار : 1402/08/10 - 10:57

مواجهه مستاجران با کمبود خانه‌ برای اجاره در استرالیا

صدای استرالیا– بازار اجاره خانه در استرالیا به دلیل افزایش جمعیت با رقابت بین اجاره‌کنندگان مواجه شده و این موضوع […]

مواجهه مستاجران با کمبود خانه‌ برای اجاره در استرالیا

صدای استرالیا– بازار اجاره خانه در استرالیا به دلیل افزایش جمعیت با رقابت بین اجاره‌کنندگان مواجه شده و این موضوع باعث افزایش نرخ اجاره‌بها شده است. 

تعداد خانه‌های موجود برای اجاره در ماه سپتامبر به پایین‌ترین حد خود رسید. این موضوع افزایش نرخ اجاره خانه‌های خالی را به همراه داشته است. 

دلیل افزایش نرخ اجاره افزایش جمعیت و رقابت بین اجاره‌کنندگان عنوان شده است.

داده‌های موسسه PropTrack، بخش تجزیه و تحلیل املاک گروه REA، کاهش سالانه خانه های اجاره ای جدید را به میزان ۵٫۷ درصد در سپتامبر نشان می‌دهد؛ این پایین‌ترین میزان موارد اجاره‌ای جدید در سپتامبر در بیش از یک دهه گذشته است.

کامرون کوشر، مدیر تحقیقات اقتصادی PropTrack، گفت که مستاجران با شرایط چالش برانگیز روبرو هستند زیرا تقاضا برای املاک در بازار اجاره که با کمبود مداوم مسکن دست‌وپنجه نرم می‌کند، همچنان در حال افزایش است.  

رقابت بر سر اجاره یک خانه در اجاره‌های بالاتر منعکس می‌شود، به‌طوری‌که متوسط اجاره هفتگی ملی با افزایش ۳٫۸ درصدی به ۵۵۰ دلار در سه ماهه منتهی به سپتامبر رسیده است. این نرخ برای کل دوره یک‌ساله به بیش از ۱۴٫۶ درصد رسیده است.

کوشر خاطرنشان می‌کند که اگرچه افزایش اجاره‌بها به میزان ۱۲ ماه گذشته در مراکر اصلی بعید است، اما همچنان افزایش ادامه خواهد داشت.

او گفت که ممکن است برخی از مستاجران گزینه‌های ارزان‌تری مانند جابه‌جایی به مناطق دیگر، اجاره خانه‌های کوچک‌تر و انتقال به مسکن مشترک را انتخاب کنند. 

افزایش اجاره‌بها در حال حاضر سهم عمده‌ای در نرخ کلی تورم دارد.

در داده‌های تورم سپتامبر، اشاره شده است که اگر دولت فدرال حداکثر نرخ کمک اجاره مشترک‌المنافع را ۱۵ درصد افزایش نمی‌داد تورم اجاره بیش از این افزایش می‌یافت. اعطای این کمک‌ها از ۲۰ سپتامبر اجرایی شده بود.

منبع: ای بی سی


برچسب ها : , ,
دسته بندی : اخبار , اسلایدر , اقتصادی
ارسال دیدگاه