وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ | Friday 29 March 2024
» اجتماعی » ملبورن جمعه از قرنطینه خارج می‌شود

تاریخ انتشار : 1400/03/18 - 7:34

ملبورن جمعه از قرنطینه خارج می‌شود

صدای استرالیا- به گفته منابع ارشد در دولت ویکتوریا، آنها مطمئن هستند که قرنطینه ملبورن دوباره تمدید نخواهد شد؛ مگر اینکه شاهد رشد ناگهانی موارد ابتلا باشیم.


صدای استرالیا- به گفته منابع ارشد در دولت ویکتوریا، آنها مطمئن هستند که قرنطینه ملبورن دوباره تمدید نخواهد شد؛ مگر اینکه شاهد رشد ناگهانی موارد ابتلا باشیم.

جیمز مرلینو، معاون نخست وزیر ویکتوریا نیز در کنفرانس خبری امروز سه‌شنبه به ساکنان ایالت ویکتوریا اطمینان داد که تدابیر و فعالیت‌های تیم ردیابی تماس‌های افراد مبتلا به کرونا باعث خواهد شد تا محدودیت‌ها در مناطق حاشیه‌ای کاهش پیدا کرده و در کلانشهر ملبورن نیز با احتیاط این محدودیت‌ها رفع شود.

به جای قرنطینه، قرار است از روز جمعه محدودیت‌هایی مشابه سایر نواحی ویکتوریا در ملبورن اعمال شود که احتمالا شامل ماسک اجباری در فضاهای سرپوشیده، ممنوعیت یا محدودیت در گردهمایی‌های خانوادگی و عمومی و محدودیت تعداد افراد در دفاتر کار، اماکن، بارها و رستوران‌ها خواهد بود.

اما پیش‌بینی می‌شود که مدارس حضوری و ورزش کودکان از سرگرفته شود.

شنیده‌های حاکی است که عصر دوشنبه، جیریون وایمار، مسوول واکنش کووید-۱۹ و چند وزیر ارشد دولت، در جلسه‌ای، تصمیم کاهش محدودیت‌ها را به صنایع کلیدی اطلاع داده‌اند.

گفته می‌شود که با وجود رشد دو رقمی تعداد مبتلایان جدید در روزهای اخیر، لزوما تصمیم خروج ملبورن از قرنطینه را متوقف نمی‌کند؛ زیرا شواهد حاکی است که شیوع بیماری تحت کنترل قرار گرفته است.

با وجود نگرانی‌های اولیه درباره پیدایش ۱۱ مورد ابتلای جدید در روز یکشنبه، تایید اینکه تمامی این افراد مرتبط با خوشه موجود بوده‌اند و خوشه جدیدی وجود ندارد، موجب شده که مقامات ایالت، به اجرای برنامه کاهش محدودیت‌ها در پایان روز پنج‌شنبه مصمم‌تر شوند.

هزاران نفر از ویکتوریایی‌ها در روزهای اولیه شیوع بیماری در ویتل‌سی، در ارتباط نزدیک با افراد بیمار تشخیص داده شده بودند. اما حالا دوره قرنطینه آنها تقریبا به پایان رسیده و همه باید یک دوره تست ۱۳ روزه کووید را نیز طی کنند. به این ترتیب، این امیدواری به وجود آمده که موارد ابتلای بدون نشانه نیز شناسایی خواهند شد.

اسکات موریسون، نخست‌وزیر  استرالیا نیز روز دوشنبه خواستار خروج ملبورن از قرنطینه در اسرع وقت ممکن شده بود.

منبع: هرالد سان


برچسب ها : , , ,
دسته بندی : اجتماعی , اخبار , اسلایدر , پیشنهاد سردبیر
ارسال دیدگاه