وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Saturday 27 April 2024
» اجتماعی » معلمان روستایی در استرالیا تا ۵۰ هزار دلار مشوق می‌گیرند

تاریخ انتشار : 1402/07/17 - 3:22

معلمان روستایی در استرالیا تا ۵۰ هزار دلار مشوق می‌گیرند

صدای استرالیا- به دلیل کمبود نیروی تدریس، مشوقی تا 50 هزار دلار به منظور تشویق معلمان استرالیایی برای کار در مناطق روستایی در نظر گرفته شده است.


صدای استرالیا- به دلیل کمبود نیروی تدریس، مشوقی تا ۵۰ هزار دلار به منظور تشویق معلمان استرالیایی برای کار در مناطق روستایی در نظر گرفته شده است.

بنا به گفته سازمان برنامه درسی، ارزیابی و گزارش استرالیا، این کشور در سال ۲۰۲۲ معادل ۳۰۷ هزار نیروی آموزشی تمام وقت داشته است.

در واقع در سال ۲۰۲۲ نرخ معلم به دانش‌آموز بیش از هر زمان دیگری بوده است؛ اما مشکل کمبود از این بابت است که توزیع نیروی تدریس متناسب نیست. به این معنی که معلم کافی برای مناطق روستایی و غیر پایتختی وجود ندارد.

بر اساس موسسه منطقه‌ای استرالیا، چهار هزار فرصت شغلی در این مناطق وجود دارد که پر نشده است. همچنین برای موضوعات STEM و آموزش دانش آموزان دارای معلولیت نیروی کافی وجود ندارد.

دولت فدرال برآورد کرده است که تا سال ۲۰۲۵ استرالیا با کمبود چهار هزار معلم دبیرستان مواجه خواهد بود.

به گفته جیسون کلر، وزیر آموزش، ۵۰ درصد از دانشجویان رشته معلمی، تحصیلات خود را به پایان نمی‌رسانند و ۲۰ درصد فارغ‌التحصیلان نیز در عرض سه سال از این حرفه خارج می‌شوند.

چندین ایالت به منظور کاهش شکاف نیروی آموزشی در مناطق غیر پایتختی مشوق‌های نقدی در نظر گرفته‌اند. نیوساوت‌ولز، ویکتوریا و کوئینزلند در این زمینه پیشگامند و بیش‌ترین کمبود نیرو در مشاغل آموزشی در مناطق غیر پایتختی هم مربوط به همین ایالت‌هاست.

برای مثال در نیوساوت‌ولز، معلمانی که به مدارس دولتی روستایی و مناطق دور افتاده نقل مکان کنند، مشمول مزایای متعددی، از جمله جایزه ۲۰ هزار دلاری بازنشستگی، تا ۸ هزار دلار پرداخت بابت نقل مکان، بین ۲۰ هزار تا ۳۰ هزار دلار مشوق معلمان روستایی و یارانه اجاره می‌شوند.

در ویکتوریا نیز پرداخت‌ها در خور توجه است. معلمانی که در روستاها و مناطق غیر شهری مشغول کار شوند، بین ۹ هزار تا ۵۰ هزار دلار بابت مشاغل کم تقاضا و برای سال‌های دوم و سوم نیز تا ۹ هزار دلار دریافت می‌کنند.

در کوئینزلند، مشوق‌های نقدی شامل حمایت مالی، کمک نقل مکان و مسکن یارانه‌ای در اختیار این معلمان قرار می‌گیرد. بر اساس محاسبه‌ای که با محاسبه‌گر مشوق‌ها (https://teach.qld.gov.au/teach-in-queensland-state-schools/pay-benefits-and-incentives/rural-and-remote-service-calculator) انجام شده، یک خانواده ۴ نفره که به مدرسه‌ای در شمال دور کوئینزلند نقل مکان کنند، می‌توانند بسته حمایتی تا ۳۲ هزار دلار دریافت کنند.

منبع: شبکه خبری نیوز


برچسب ها : , , ,
دسته بندی : اجتماعی , اخبار , اسلایدر , اقتصادی , پادکست
ارسال دیدگاه