وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Thursday 25 April 2024
» اخبار » معاون جدید نخست وزیر استرالیا انتخاب شد

تاریخ انتشار : 1396/12/07 - 21:42

معاون جدید نخست وزیر استرالیا انتخاب شد

صدای استرالیا– به دنبال استعفای “بارنابی جویس” از سمت معاون نخست وزیر استرالیا به سبب گرفتار شدن در یک رسوایی […]

معاون جدید نخست وزیر استرالیا انتخاب شد

صدای استرالیا– به دنبال استعفای “بارنابی جویس” از سمت معاون نخست وزیر استرالیا به سبب گرفتار شدن در یک رسوایی اخلاقی، مایکل مک‌کورمک،‌ سیاستمدار محافظه‌کار روستایی استرالیا  امروز (دوشنبه) به عنوان جانشین او انتخاب شد.

مایکل مک‌کورمک، ۵۳ ساله از سوی اعضای حزب ملی استرالیا به عنوان شریک کوچکتر در ائتلاف حاکم ملی – لیبرال به عنوان رهبر حزب و همچنین به صورت خودکار به عنوان معاون جدید نخست وزیر استرالیا انتخاب شد.

مک‌کورمک بعد از انتخاب شدن به خبرنگاران در شهر کانبرا گفت: ما حزب حامی اصناف کوچک و کشاورزان هستیم و می‌خواهیم اطمینان حاصل کنیم که حمایت‌های ما ادامه خواهد یافت و این هدف تنها با رابطه نزدیک ما با لیبرال‌ها به دست خواهد آمد.

او اظهار داشت: ما به دنبال داشتن یک مباحثه با مالکوم ترنبول، نخست وزیر و رهبر حزب لیبرال استرالیا هستیم.

مک‌کورمک که پیش از این وزیر امور کهنه‌سربازان استرالیا بوده بعد از انتخاب شدنش سریعاً به عنوان معاون جدید نخست وزیر و همچنین وزیر زیرساخت ادای سوگند کرد.

این در حالی است که بعد از خارج شدن کاندیداهای اصلی در حزب ملی استرالیا از رقابت برای رسیدن به رهبری حزب و سمت معاون نخست وزیر تقریباً پیروزی مک‌کورمک قطعی بود.

پیش از این جورج کریستنسن، نماینده این حزب در پارلمان استرالیا در آخرین دقایق کاندیداتوری‌اش را برای رهبری اعلام کرده بود اما نهایتاً شکست خورد و هنوز نتایج شمارش آرا منتشر نشده است.

مک‌کورمک به اندازه بارنابی جویس شهرت ندارد.

طی هفته‌های اخیر تنش‌ها میان حزب ملی و لیبرال بعد از آنکه مشخص شد بارنابی جویس با یک کارمند خود رابطه غیراخلاقی به رغم متاهل بودن خودش برقرار کرده، بالا گرفت.

پس از مطرح شدن این رسوایی ترنبول شدیداً از رفتار معاونش انتقاد کرد و از یک ممنوعیت رسمی برای برقراری روابط عاشقانه میان وزرای دولت و کارمندانشان خبر داد. جویس ابتدا با ترنبول درگیری لفظی پیدا کرد و از استعفا خودداری کرد اما نهایتا بعد از مطرح شدن یک شکایت رسمی از بابت اذیت و آزار جنسی علیه خودش روز جمعه گذشته استعفا کرد.

منبع: ایسنا


برچسب ها : , ,
دسته بندی : اخبار , اسلایدر , سیاسی
ارسال دیدگاه