وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ | Friday 19 April 2024
» اجتماعی » مرگ ۳۰۰ نفر بر اثر غرق شدن در استرالیا

تاریخ انتشار : 1398/06/26 - 12:10

مرگ ۳۰۰ نفر بر اثر غرق شدن در استرالیا

صدای استرالیا – آمارهای منتشر شده نشان می‌دهند که در یک سال اخیر 276 نفر در استرالیا بر اثر غرق شدن جان خود را از دست داده‌اند.


صدای استرالیا – آمارهای منتشر شده نشان می‌دهند که در یک سال اخیر ۲۷۶ نفر در استرالیا بر اثر غرق شدن جان خود را از دست داده‌اند.

با افزایش گرما در استرالیا میزان حضور افراد در دریاها و رودخانه‌ها نیز افزایش یافته بطوریکه در سال ۲۰۱۸-۲۰۱۹ تعداد کسانی که غرق شده‌اند ۱۰ درصد افزایش یافته است.

فقط در سه ماه تابستان ۱۲۳ مرگ ناشی از غرق شدگی گزارش شده که این تعداد در مقایسه با میانگین ۱۰ ساله، رشد ۱۷ درصدی را نشان می‌دهد.

در همین رابطه انجمن سلطنتی نجات زندگی استرالیا و گروه غیر دولتی موج سواری نجات زندگی استرالیا، گزارش‌های خود در خصوص غرق شدگی را در پارلمان ارائه کردند.

آنها هشدار داده‌اند که انجام رفتارهای خطرناک در کنار آب راه‌ها و همچنین نداشتن توانایی‌های مربوط به شنا در افزایش شمار غرق شدگان تاثیر گذار هستند.

جاستین اسکار، رئیس انجمن نجات زندگی استرالیا در این رابطه می‌گوید: تابستان گذشته دورانی بد در آبراه‌ها بود. افزایش گرما و شدت گرفتن هوای خشک منجر به این خواهد شد که تعداد بیشتری از مردم وارد آب شوند و مهم است که استرالیایی‌ها شرایط ایمنی در آب را یاد بگیرند.

به گفته اسکار، متاسفانه حضور افراد بیشتر در آب به معنای افزایش خطر غرق شدگی است.

در همین رابطه به شناگران توصیه شده که مراقب کودکان خود باشند، بین پرچم‌ها شنا کرده و مهارت‌های نجات غریق را فرا بگیرند.

آمارها نشان می‌دهد در سال ۲۰۱۸-۲۰۱۹ تعداد مرگ‌های ناشی از غرق شدگی فقط در سواحل استرالیا ۱۲۲ مورد بوده که در مقایسه با سال قبل ۱۴ درصد رشد داشته است.

آمار ارائه شده در خصوص غرق شدگی در سواحل، ترکیبی است از غرق شدن در ساحل، میان صخره‌ها و تخته سنگ‌ها.

۵۸ درصد از غرق شدگی‌ها نیز در سواحل استرالیا رخ داده و غرق شدن در رودخانه‌ها نیز رتبه دوم را در خصوص بیشترین میزان غرق شدگی داشته بطوریکه در سال ۲۰۱۸-۲۰۱۹ تعداد افراد غرق شده در رودخانه‌های استرالیا ۸۰ نفر بوده که این ۲۹ درصد از غرق شدگی‌های این سال را تشکیل می‌دهد.

برهمین اساس ۹۰ درصد از افراد غرق شده در سال ۲۰۱۸-۲۰۱۹ مرد بوده‌اند و در بدن آنها آثار الکل و مواد مخدر یافت شده است.

بر اساس آمار، بیشترین قربانیان در میان افراد ۲۰ تا ۲۴ سال بوده‌اند و ۴۲ درصد از غرق شدن‌ها نیز در فصل تابستان رخ داده است.

نیمی از کودکان غرق شده در این سال نیز کمتر از ۴ سال سن داشته‌اند و اغلب آنها در استخرها غرق شده‌اند. البته میزان غرق شدن کودکان کم سن و سال در مقایسه با میانگین ۱۰ ساله، ۳۰ درصد کاهش یافته است.

بیشترین میزان غرق شدن نیز در نیوساوت ولز بوده و کوئیزلند نیز رتبه دوم را در این رابطه دارد و قلمرو مرکزی استرالیا نیز با دو مرگ ناشی از غرق شدگی کمترین میزان غرق شدگی را در سال ۲۰۱۸-۲۰۱۹ داشته است.

منبع: دیلی میل


برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.


دسته بندی : اجتماعی , اخبار , اسلایدر , پیشنهاد سردبیر
ارسال دیدگاه