وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Monday 6 May 2024
» اجتماعی » مرگ خودخواسته در استرالیا؛ لیلی ۲۳ ساله در آرامش از دنیا رفت

تاریخ انتشار : 1402/04/04 - 7:28

مرگ خودخواسته در استرالیا؛ لیلی ۲۳ ساله در آرامش از دنیا رفت

صدای استرالیا - یک زن جوان اهل استرالیای جنوبی با کمک قانون مرگ خودخواسته به زندگی خود پایان داد.


صدای استرالیا – یک زن جوان اهل استرالیای جنوبی با کمک قانون مرگ خودخواسته به زندگی خود پایان داد.

مرگ خودخواسته لیلی تای ۲۳ ساله در حالی با کمک پزشکان صورت گرفت که او سال‌ها از بیماری لاعلاج رنج می‌برد و با درد طاقت فرسا زندگی می‌کرد.

بر اساس آگهی منتشر شده در روزنامه ادورتایزر، لیلی آخرین لحظات زندگی خود را در آسایشگاه لورل در مرکز پزشکی فلیندرز سپری کرد.

مرگ خودخواسته ماه ژانویه سال جاری در استرالیای جنوبی قانونی شد، شش سال پس ازاینکه پزشکان تشخیص دادند که لیلی به بیماری سندرم EDS مبتلا شده است که باعث می‌شود مفاصل افراد مبتلا شل شده و پوست آنها شکننده شود و آنها را در معرض آسیب شدید قرار دهد.

یک سال پس از تشخیص این بیماری، لیلی توانایی خود را در راه رفتن از دست داد و توانایی او برای خوردن و نوشیدن بدون اینکه بیمار شود بسیار کاهش یافت.

لیلی تای در گفت‌وگویی با یک روزنامه محلی گفت: به جایی رسیده‌ام که کنترل همه چیز را در زندگی‌ام از دست داده‌ام، و به پدرم به‌عنوان یک مراقب متکی بودم تا همه چیز را برای من انجام دهد، حتی خصوصی‌ترین کارها.

او تصریح کرد که تصمیم برای پایان دادن به زندگی‌اش سخت بوده است، به‌ویژه برای مادرش که طاقت تماشای امضای مدارک رضایت را نداشت.

لیلی گفت: مادرم به هنگام امضای مدارک باید از اتاق بیرون می‌رفت زیرا تحمل آن را نداشت اما آنها به تصمیم من احترام می‌گذارند و ترجیح می‌دهند دیگر رنج من را نبینند.

دوست لیلی که کارمند مرکز آمبولانس بود، او را در آخرین روزهای زندگی خود به ساحل برد تا برای آخرین بار از صداها و بوی اقیانوس لذت ببرد.

منبع: ۷ نیوز


برچسب ها : , ,
دسته بندی : اجتماعی , اخبار , اسلایدر , پیشنهاد سردبیر
ارسال دیدگاه