وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Saturday 20 April 2024
» اجتماعی » مرگ بیش از ۲۰۰۰ کوآلا در شرق استرالیا

تاریخ انتشار : 1398/09/19 - 17:20

مرگ بیش از ۲۰۰۰ کوآلا در شرق استرالیا

صدای استرالیا– بر اثر آتش‌سوزی‌های شرق استرالیا، بیش از دو هزار خرس کوآلا جان خود را از دست دادند. به […]

مرگ بیش از 2000 کوآلا در شرق استرالیا

صدای استرالیا– بر اثر آتش‌سوزی‌های شرق استرالیا، بیش از دو هزار خرس کوآلا جان خود را از دست دادند.

به گزارش  روزنامه مترو چاپ انگلیس، بر اثر آتش سوزی‌های رخ داده در ساحل شمالی «نیوساوث ولز» استرالیا، هزاران خرس کوآلا جان خود را از دست دادند.

کارشناسان می‌گویند شعله‌های آتش سبب تخریب زیستگاه این کوآلا‌ها با چنان سرعتی شده که شاید هرگز نتوان اجساد آن‌ها را پیدا کرد. به نوشته روزنامه مترو، هزاران هکتار از زیستگاه این حیوانات تخریب شده است.

طبق یک تحقیقات پارلمانی که به شکلی سریع آماده شده، مرگ بیش از ۲ هزار کوآلا به تأیید رسیده است. هنوز بیش از ۹۰ مورد آتش سوزی در نیوساوث ولز استرالیا وجود دارد که نیمی از آن‌ها غیرقابل کنترل است. این در حالی است که استرالیا این هفته خود را برای موج گرما آماده می‌کند.

کارشناسان نگران آن هستند که بر اثر این آتش سوزی، زیستگاه جانوران ارزشمند بیشتری در آتش سوخته شود؛ چرا که آتش سوزی بزرگی که در حومه سیدنی وجود دارد و به میزان بیش از ۳۳۵ هزار هکتار تخمین زده می‌شود، ممکن است هفته‌ها به طول بیانجامد.

 

«مارک گراهام» از بوم شناسان شورای حفاظت از طبیعت در نیو ساوث ولز استرالیا در این خصوص گفت: کوآلا‌ها به واقع به میزان کافی قدرت برای فرار سریع ندارند.

وی در ادامه افزود: آتش آنچنان سریع شدت یافته که مرگ و میر حیوانات بر روی درختان صورت گرفته است؛ مساحت وسیعی همچنان در حال سوختن است و شاید ما قادر به پیداکردن اجساد آن‌ها نباشیم.

این بوم شناس استرالیایی همچنین گفت: ما این چنین زیستگاه بزرگی از کوآلا را از دست دادیم و من فکر می‌کنم بدون شک می‌توانیم بگوییم از این منظر، شمار کوآلا‌ها در حال کاهش است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان


برچسب ها : , ,
دسته بندی : اجتماعی , اخبار , اسلایدر
ارسال دیدگاه