وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Monday 6 May 2024
» اجتماعی » مردی که قارچ وحشی خورد و با خوش‌شانسی زنده ماند

تاریخ انتشار : 1400/12/15 - 6:17

مردی که قارچ وحشی خورد و با خوش‌شانسی زنده ماند

صدای استرالیا- مردی از اهالی سیدنی که وسوسه شد و از قارچ‌های وحشی روییده در هوای بارانی شهر خورد، حالا از این کار خود احساس پشیمانی می‌کند.


صدای استرالیا- مردی از اهالی سیدنی که وسوسه شد و از قارچ‌های وحشی روییده در هوای بارانی شهر خورد، حالا از این کار خود احساس پشیمانی می‌کند.

جاناتان هرمن، با دیدن چندقارچ ساده و سفید که در باغچه خانه‌اش روییده بود، فکر کرد که به چه منبع غذایی مجانی خوبی دست پیدا کرده است. اما خوردن قارچ‌ها همان و بستری شدن در بیمارستان همان.

هرمن نمی‌دانست قارچ‌های مذکور سمی‌اند یا خوردنی، اما در نهایت، با تحمل عذاب مسمومیت فهمید که برخی از قارچ‌ها سمی‌اند و نباید آنها را خورد.

هرمن این ماجرا را در فیس‌بوکش تعریف کرده و گفته است که می‌خواسته احتیاط به خرج بدهد و فقط یک گاز کوچک از یکی از قارچ‌ها خورده است.

به گفته وی، طعم قارچ روییده در باغچه فرق چندانی با قارچ‌های معمولی نداشت.

هر چند که دو تا سه ساعت بعد، حال هرمن ناگهان خراب شد و خودش می‌گوید که در عمرش اینقدر بدحال نشده بود.

هرمن ناگهان دچار تهوع شدید، اسهال، تعرق شد و آب‌بینی‌اش سرازیر شد. خودش می‌گوید: بدنم داشت تلاش می‌کرد که مواد مضر را خودش خارج کند.

همسر هرمن، با مرکز اطلاع‌رسانی سموم تماس گرفت و از او پرسیده شد که آیا در نزدیکی خانه‌شان درخت بلوط وجود دارد یا نه. زیرا قارچ‌هایی که نزدیک درخت‌های بلوط می‌رویند، وحشی و خطرناکند.

هرمن دو روز در بیمارستان بستری شد و هم اکنون حالش خوب است.

او می‌گوید خوش‌شانس بده که هنوز کبد و کلیه‌هایش کار می‌کند؛ زیرا یکی از پیامدهای بالقوه مسمومیت با قارچ، نارسایی کلیه و کبد و در نهاین مرگ است.

هرمن در پایان روایت این داستان، یک پیام هم برای مردم داشت: لطفا قارچ وحشی نخورید!

منبع: نیوز دات کام


برچسب ها : ,
دسته بندی : اجتماعی , اخبار , اسلایدر , پیشنهاد سردبیر
ارسال دیدگاه