وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ | Friday 29 March 2024
» اخبار » مراحل خرید ملک در استرالیا

تاریخ انتشار : 1399/05/09 - 4:18

مراحل خرید ملک در استرالیا

صدای استرالیا - خرید ملک هر چقدر که هیجان انگیز است همانقدر هم می‌تواند گیج کننده باشد. برای خرید ملک باید زمان زیادی صرف کرد و به مسائل مختلفی توجه کرد. ما در این مقاله تلاش می‌کنیم تا به صورت خلاصه شما را با مراحل خرید ملک در استرالیا آشنا کنیم.


صدای استرالیا – خرید ملک هر چقدر که هیجان انگیز است همانقدر هم می‌تواند گیج کننده باشد. برای خرید ملک باید زمان زیادی صرف کرد و به مسائل مختلفی توجه کرد. ما در این مقاله تلاش می‌کنیم تا به صورت خلاصه شما را با مراحل خرید ملک در استرالیا آشنا کنیم.

برای خرید ملک شما می‌توانید از نظرات کارشناسی افراد متخصص استفاده کنید تا ریسک این فرایند را تا حد ممکن کاهش دهید و به این نتیجه برسید که آیا خرید ملک و سرمایه‌گذاری تا چه حد می‌تواند با شرایط شما سازگار باشد.

نکته اول تخصیص و اندازه‌گیری بودجه:

شاید خیلی از شما شنیده باشید با پنج درصد پول پیش در استرالیا می‌توان خانه خرید. این جمله تا حدودی درست ولی ناقص است. باید توجه داشت که خرید خانه هزینه‌های جانبی مختلفی به غیر از پول پیش خانه نیز دارد. بزرگترین این هزینه‌ها هزینه مالیات بر ملک در استرالیاست که اصولا به صورت درصدی از قیمت خرید ملک محاسبه می‌شود. هزینه دوم پرداخت بیمه وام یاLMI  است که در حالتی که خریدار کمتر از بیست درصد از مبلغ کل خرید را داشته باشد باید این هزینه را بپردازد. گرچه این هزینه می‌تواند به مبلغ وام شما افزوده شود ولی می‌تواند هزینه‌ای تا حدود چهل هزار دلار را دربر داشته باشد.

تحقیق در بازار مسکن:

زمانی که شما بودجه خود را محاسبه و نوع ملک مورد نظر را انتخاب کردید، حال نوبت به بررسی بازار مسکن می‌رسد. بررسی بازار مسکن شامل نکات مهمی از جمله انتخاب منطقه مورد نظر و همینطور تسهیلات موجود از جمله دسترسی به بزرگراه‌ها و وسایل نقلیه عمومی، مدارس و محیطهای آموزشی و تفریحی و در آخر دسترسی به سوپرمارکت‌ها و مراکز خرید است. در استرالیا دو وبسایت معتبر domain.com.au و realestate.com.au می‌توانند کمک بسزایی در پیدا کردن ملک مورد نظر شما و همینطور تسهیلات اطراف ملک داشته باشند. در نظر داشته باشید در استرالیا افرادی که نسبت به بازار ملک اطلاع کمی دارند و می‌خواهند از ریسک خرید ملک بکاهند می‌توانند از کارگزاران خرید ملک یا buying agent نیز استفاده کنند.

انتخاب وام مسکن و داشتن قبولی وام قبل از خرید:

زمانی که شروع به ازریابی بازار ملک می‌کنید موقعیت خوبیست که با بانک مورد نظر و یا کارشناس وام وارد همکاری شده و قبولی وام خود را بگیرید. داشتن قبولی از بانک به شما کمک می‌کند تا به محض پیدا کردن ملک مورد نظر بتوانید با خیال راحت پیشنهاد قیمتی خود را ارائه کنید و یا در مزایده املاک شرکت کنید. تمامی بانکها علاوه برسنجش قدرت گرفتن وام بر اساس حقوق، به مقدار پول پیش شما نیز توجه می‌کنند. کارشناسان وام می‌توانند شرایط شما را به خوبی بررسی کنند و بهترین وام را طبق شرایط به شما پیشنهاد دهند.

بازرسی ملک:

زمانی که ملک مورد نظر را پیدا کردید باید بازرسی‌های لازم را شروع کنید. ابتدا بازرسی ساختمان توسط کارشناس ساخت می‌تواند به شما این اطمینان را بدهد که ساختمان از نظر سازه مشکلی ندارد. این نوع گزارش بین سیصد تا هفتصد دلار متغیر است. بازرسی دوم مربوط به حشرات است که به شما این اطمینان را می‌دهد که سازه‌های چوبی ساختمان دچار حملات احتمالی موریانه نشده باشد، این بازرسی هزینه‌ای تا پانصد دلار را در بر دارد. گزارش آخر در مورد استراتا است که برای املاک داخل مجتمع گرفته می‌شود. هزینه تمامی این بازرسی‌ها و گزارش‌ها به عهده خریدار ملک است و اصولا خریدار برای گرفتن آنها باید اقدام کند. توجه داشته باشید که در هنگام بازرسی ملک با پرسیدن سوال از نماینده بنگاه معاملات ملکی از وجود این گزارش‌ها و طرز گرفتن آنها مطلع شوید.

پیشنهاد خرید و گرفتن قبولی قطعی بانک:

وقتی که گزارش‌های مد نظر برای ملک گرفته شد حال زمان به ارائه پیشنهاد برای خرید ملک میرسد. خرید می‌تواند از طریق بنگاه معاملات ملکی و یا بصورت خصوصی توسط فروشنده انجام شود. در این زمان موقعیت خوبیست تا از کارشناس وام و یا بانک درخواست ارزیابی ملک مورد نظر را داشته باشید. ارزیای ملک به شما کمک می‌کند تا این اطمینان را پیدا کنید که رقم پیشنهادی شما از قیمت اصلی بازار بالاتر نیست. اصولا زمانی که پیشنهاد شما مورد قبول فروشنده قرار می‌گیرد از شما برای پرداخت بیعانه در خواست می‌گردد. این بیعانه اصولا ۰٫۲۵ درصد از قیمت فروش ملک است ولی چنانچه ملک برای فروش داخل مزایده شود شخص برنده اصولا نیاز به پرداخت بیعانه ده درصدی ملک را دارد و باید توجه داشت که اگر به هر دلیلی خریدار بخواهد تقاضای خرید ملک را باطل کند مجبور به پرداخت جریمه و یا همان بیعانه است.

وقتی که ارزابی ملک انجام شد و پیشنهاد شما نیز مورد تایید فروشنده قرار گرفت حال زمان به گرفتن قبولی اصلی از بانک می‌رسد. حتما توجه داشته باشید که وامی که انتخاب می‌کنید شامل استانداردهایی که می‌خواهید باشد. به طور مثال، آیا می‌خواهید بهره بانکی شما متغیر و یا ثابت باشد؟ حساب آفست داشته باشد یا خیر؟ هزینه سالانه وامتان چقدر است؟ و چندین سوال مهم دیگر که توسط کارشناس وام و یا بانک جواب داده خواهد شد و قرارداد وام شما نسبت به آنها تنظیم می‌گردد.

قرارداد و کارهای قانونی:

در استرالیا نقل و انتقالات ملک اصولا توسط وکیل و یا conveyancer  انجام می‌شود. با پرداخت هزینه پانصد تا دو هزار دلاری می‌توانید از خدمات وکیل استفاده کنید. خدمات وکیل شامل بازرسی قرارداد فروش ملک و محاسبه هزینه‌های شامل خرید است. همینطور وکیل شما می‌تواند از نقطه ضعف‌های قرارداد، شما را مطلع کند و برای رفع مشکلات، نامه‌نگاری‌های لازم را انجام دهد.

تسویه و پرداخت بابت خرید ملک:

تسویه و انجام خرید ملک اصولا یک بازه چهار تا شش هفته‌ای دارد. در این زمان ملک خریداری شده از تحت رهن بانک (فروشنده) رها شده و آماده انجام معامله و انتقال (خریدار) می‌شود. اصولا در زمان تسویه وکیل شما و فروشنده توسط یک سیستم آنلاین به نام Pexa  در زمان مشخصی معامله و جابجایی پول‌ها را آغاز می‌کنند. این قسمت می‌تواند بین یک تا دو ساعت به درازا بکشد و بعد از اتمام معامله، وکیل فروشنده با تماس به نماینده بنگاه معاملات ملکی درخواست تحویل کلیدها به خریدار را اعلام می‌کند. حالا شما صاحب جدید ملک هستید در اسرع وقت می‌توانید کلیدها را تحویل بگیرید.

افشین سیادت خو – کارشناس امور مالی و وام در استرالیا


برچسب ها : , , ,
دسته بندی : اخبار , اسلایدر , اقتصادی , پیشنهاد سردبیر
ارسال دیدگاه