وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Thursday 2 May 2024
» اجتماعی » مدیکر ۴۰ ساله شد؛ آیا بیمه درمانی همگانی می‌تواند خود را با نیازهای امروز هماهنگ کند؟

تاریخ انتشار : 1402/11/13 - 0:19

مدیکر ۴۰ ساله شد؛ آیا بیمه درمانی همگانی می‌تواند خود را با نیازهای امروز هماهنگ کند؟

صدای استرالیا - خدمات بیمه درمانی همگانی - که اکنون به عنوان مدیکر شناخته می‌شود، در سال 1984 معرفی شد.


صدای استرالیا – خدمات بیمه درمانی همگانی – که اکنون به عنوان مدیکر شناخته می‌شود، در سال ۱۹۸۴ معرفی شد. دکتر برایان مورتون فردی بود که با ارائه این خدمت عمومی، نظام بهداشتی و درمانی استرالیا را متحول کرد.

اما حتی دولت وقت نیز انتظار نداشت که مدیکر ۴۰ سال دوام بیاورد. در همین حال در حالی که مدیکر چهلمین سالگرد تاسیس خود را جشن می‌گیرد، کارشناسان بهداشت می‌گویند که زمان آن فرا رسیده است تا در مورد اینکه آیا “گرین کارت کوچک” استرالیا به تمام اهداف خود رسیده یا خیر، فکر کنیم.

رئیس انجمن پزشکی استرالیا، پروفسور استیو رابسون، می‌گوید مانند همه «تولدهای بزرگ»، چهلمین سالگرد مدیکر زمانی است برای مکث و تأمل در مسیر آینده آن، و اینکه آیا به اهدافش می‌رسد یا خیر.

او می‌گوید: چشم‌انداز سلامت اکنون با آنچه که بود – ۴۰ سال پیش – بسیار بسیار متفاوت است، اما باید به خاطر داشته باشید که معماری مدیکر واقعاً ۵۰ سال پیش ساخته شده است.

رابسون می‌گوید که جمعیت استرالیا در حال حاضر بسیار مسن‌تر از ۵۰ سال پیش است و برخی از شایع‌ترین شرایطی که نیاز به درمان دارند، بیماری‌های مزمن و سلامت روان هستند که به مراقبت‌های مداوم چند رشته‌ای نیاز دارند و مدیکر واقعاً برای آن طراحی نشده است.

رابسون می‌گوید پیشرفت بعدی این طرح باید ایجاد تیم‌های چند رشته‌ای برای مدیریت بیماری‌های مزمن باشد. برای مثال، استرالیایی‌های مبتلا به دیابت به مربیان دیابت، پرستاران، مراقبت‌های تخصصی از متخصص غدد و احتمالاً فیزیولوژیست ورزش نیاز دارند.

رابسون می‌گوید: ما نمی‌خواهیم بیماران مجبور باشند در همه جا رانندگی کنند. کنار هم قرار دادن تیم‌ها در یک مکان و ارائه برای نمونه‌ای مانند دیابت، جایی است که ما باید به سمت آن حرکت کنیم.» چالش اصلی پیش روی مدیکر سازگاری با بار فزاینده بیماری‌های مزمن است.

دکتر الیزابت دیونی، مدیر اجرایی مجمع سلامت مصرف کنندگان می‌گوید: در حال حاضر، جهانی بودن مدیکر در معرض تهدید است. مجمع سلامت مصرف کننده نگران برخی از نظراتی است که در چند سال اخیر در این بخش ظاهر شده است، که مدیکر را به عنوان یک شبکه ایمنی برای محروم‌ترین افراد می‌بیند و نه به عنوان یک طرح دسترسی جهانی برای همه.

دیونی می‌گوید که اکنون هزینه‌های زیادی وجود دارد، به این معنی که این سیستم دیگر خدمات بهداشتی رایگان جهانی را ارائه نمی‌دهد.

دیونی موافق است که چالش اصلی پیش روی مدیکر سازگاری با بار فزاینده بیماری مزمن است. او می‌گوید: در حال حاضر، جهانی بودن مدیکر در معرض تهدید است.

منبع: گاردین


برچسب ها : , , ,
دسته بندی : اجتماعی , اخبار , اسلایدر , پیشنهاد سردبیر
ارسال دیدگاه