وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| دوشنبه ۱۱ تیر ۱۴۰۳ | Monday 1 July 2024
» اجتماعی » محکومیت مرد افغان که زنش را از استرالیا خارج و ویزایش را باطل کرد

تاریخ انتشار : 1403/04/09 - 6:58

محکومیت مرد افغان که زنش را از استرالیا خارج و ویزایش را باطل کرد

صدای استرالیا- یک مرد اهل سیدنی که همسرش را فریب داده و او را به دلیل اختلاف با مادرش در افغانستان رها کرده بود، در دادگاه محکوم شد.


صدای استرالیا- یک مرد اهل سیدنی که همسرش را فریب داده و او را به دلیل اختلاف با مادرش در افغانستان رها کرده بود، در دادگاه محکوم شد.

اتهام این مرد قاچاق خروجی (Exit traficing) اعلام شده است که نوعی برده‌داری مدرن است که در آن زنان فریب داده می‌شوند تا استرالیا را ترک کنند و از بازگشت آنها جلوگیری می‌شود.

این محکومیت به دلیل قاچاق خروجی، سومین محکومیت در تاریخ حقوقی استرالیا از این نوع است و هلنا حسنی، فعال حقوق بشر می‌گوید که این محکومیت نشان دهنده افزایش فزاینده و عمدی فشار و سرکوب علیه زنان در سیدنی و ملبورن به ویژه در برخی جوامع مهاجر است.

این مرد ۴۴ ساله از حومه غربی مریلندز در این ماه در دادگاه حاضر شد و برای محافظت از هویت خانواده‌اش فقط با نام AR شناخته می‌شود.

پلیس گفت که او همسرش را متقاعد کرد تا برای یک “ماموریت خیریه” در زادگاهشان افغانستان در ژانویه ۲۰۱۸ او را همراهی کند. او یک برنامه سفر برای همسرش تهیه کرده بود که نشان می‌داد آنها در ۱۳ فوریه به سیدنی باز خواهند گشت. AR یک پرواز رفت و برگشت داشت، اما بلیط همسرش یک طرفه بود. یک روز پس از بازگشت AR به استرالیا، او طی نامه‌ای به وزارت امور داخله، حمایت مالی از ویزای همسرش را لغو کرد و همسرش را که در اثر دهه‌ها درگیری در هم شکسته بود، رها کرد، زیرا مادرش او را دوست نداشت. البته بستگان این زن قبل از اینکه اقدام AR را به پلیس گزارش دهند سازماندهی کردند تا او را به استرالیا بازگردانند.

جمعه گذشته AR در دادگاه ناحیه داونینگ سنتر سیدنی به دو سال حبس محکوم شد که یک سال آن می‌تواند در جامعه با یک تعهد رفتاری خوب سپری شود.

سارا منینگ، کارآگاه پلیس فدرال استرالیا، گفت که قاچاق خروج یک جرم موذیانه و اغلب گزارش نشده است: هیچ کس حق «لغو» ویزای شخص دیگری را ندارد و این جرم میتواند تا ۱۲ سال حبس داشته باشد.

حسنی، فعال حقوق بشر می‌گوید «موارد بسیار زیادی» در جوامع افغان و دیگر مهاجران وجود داشته است که مردان زنان خود را به خارج از کشور برده‌اند و هرگز به استرالیا باز نمی‌گردانند.

منبع: سیدنی مورنینگ هرالد


برچسب ها : ,
دسته بندی : اجتماعی , اخبار , اسلایدر , پیشنهاد سردبیر
ارسال دیدگاه