وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Thursday 25 April 2024
» اجتماعی » محدودیتی اعمال نمی‌شود؛ ویکتوریا و نیوساوت‌ولز به دنبال استراتژی «اومیکرون صفر» نیستند

تاریخ انتشار : 1400/09/15 - 2:21

محدودیتی اعمال نمی‌شود؛ ویکتوریا و نیوساوت‌ولز به دنبال استراتژی «اومیکرون صفر» نیستند

صدای استرالیا– نیوساوت‌ولز و ویکتوریا می‌گویند که برنامه‌‌های کاهش محدودیت‌های کرونایی را تغییر نمی‌دهند و قصد ندارند هدف «اومیکرون صفر» […]

محدودیتی اعمال نمی‌شود؛ ویکتوریا و نیوساوت‌ولز به دنبال استراتژی «اومیکرون صفر» نیستند

صدای استرالیا– نیوساوت‌ولز و ویکتوریا می‌گویند که برنامه‌‌های کاهش محدودیت‌های کرونایی را تغییر نمی‌دهند و قصد ندارند هدف «اومیکرون صفر» یا به عبارتی ریشه‌کنی کامل سویه اومیکرون را دنبال کنند.

نیوساوت‌ولز در روز یکشنبه ۲۸۶ مورد ابتلا به کووید-۱۹ را ثبت کرد که دو نفر از بیماران، مبتلا به سویه اومیکرون بودند. به این ترتیب تعداد کل افراد مبتلا به اومیکرون در این ایالت به ۱۵ نفر رسیده است.

مقامات بهداشتی پیش‌بینی می‌کنند که تعداد بیشتری از موارد ابتلا به اومیکرون در جنوب غرب سیدنی شناسایی شود؛ زیرا ۵ بیمار مبتلا به این سویه کرونا، به خوشه مدرسه مسیحی رجنتس پارک، باشگاه سنگ‌نوردی ویلاوود و مدرسه ابتدایی کاتولیک سنت پیتر در رجنتس پارک مربوط می‌شوند.

دومینیک پروتی و دن اندروز، نخست‌وزیران دو ایالت نیوساوت‌ولز و ویکتوریا، روز شنبه از طریق پیام متنی درباره این سویه جدید با هم صحبت‌ کردند. اندروز، روز یکشنبه گفت که ایالت او، به دنبال استراتژی «اومیکرون صفر» نیست و او و پروتی، هر دو در این زمینه هم نظرند.

پروتی نیز گفت: هنوز اطلاعات زیادی هست که باید درباره این سویه جدید کسب کنیم؛ اما تعداد افرادی که بر اثر ابتلا به این ویروس، به شدت بیمار می‌شوند و کارشان به بیمارستان و آی‌سی‌یو می‌کشد، تا کنون پایین بوده است.

وی افزود که نیوساوت‌ولز قصد ندارد نقشه راه‌اش را تغییر بدهد. بر اساس این نقشه راه، قرار است از روز ۱۵ دسامبر، محدویت‌های بیشتری لغو شود. در آن تاریخ، دوره ماسک زدن پایان می‌یابد، محدودیت‌های تراکم و الزام اسکن کدهای QR و ارایه تاییدیه واکسن برای ورود به فروشگاه‌ها و رستوران‌ها نیز لغو خواهد شد.

اندروز نیز گفت که او و پروتی، به دنبال این هستند که مقررات مرزی‌شان را بدون تغییر نگه دارند و اجازه سفر بین دو ایالت را برای ایام کریسمس بدهند.

منبع: سیدنی مورنینگ هرالدز


برچسب ها : , ,
دسته بندی : اجتماعی , اخبار , اسلایدر
ارسال دیدگاه