وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Friday 3 May 2024
» اجتماعی » محبوب‌ترین گذرواژه‌ها در استرالیا؛ مراقب زندگی آنلاین خود باشید

تاریخ انتشار : 1400/08/27 - 4:14

محبوب‌ترین گذرواژه‌ها در استرالیا؛ مراقب زندگی آنلاین خود باشید

صدای استرالیا– محبوب‌ترین گذرواژه‌ها در استرالیا، و البته در سراسر جهان، همچنان همان ۱۲۳۴۵۶ است؛ یعنی همان رشته عددی که […]

محبوب‌ترین گذرواژه‌ها در استرالیا؛ مراقب زندگی آنلاین خود باشید

صدای استرالیا– محبوب‌ترین گذرواژه‌ها در استرالیا، و البته در سراسر جهان، همچنان همان ۱۲۳۴۵۶ است؛ یعنی همان رشته عددی که رمزگشایی آن برای هکرها در کسری از ثانیه امکان پذیر است.

بررسی جدید شرکت مدیریت گذرواژه (پسورد) نوردپس، محبوب‌ترین گذرواژه‌های مورد استفاده در تمامی کشورها را نشان می‌دهد که اتفاقا ساده‌ترین گذرواژه‌ها برای هکرها هستند.

در حالی که ۱۲۳۴۵۶ محبوب‌ترین گذرواژه در میان استرالیایی‌هاست؛ موارد دیگری نیز در میان فهرست پراستفاده‌ترین گذرواژه‌ها دیده می‌شود که عبارتند از password، lizottes، abc123 و password1.

استرالیایی‌ها نیز در انتخاب گذرواژه همان روندهای ساده‌انگارانه جهانی را دنبال می‌کنند و به همین دلیل گذرواژه‌هایی مانند qwerty، iloveoyu، monkey و dragon در فهرست پراستفاده‌ترین گذرواژه‌ها در استرالیا به چشم می‌خورد.

نهمین گذرواژه پر استفاده در میان مردان استرالیایی واژه holden است؛ در حالی که chocolate هشتمین گذرواژه پراستفاده زنان استرالیایی محسوب می‌شود.

این بررسی حاکی است که زنان از موارد مرتبط با موسیقی مانند onedirection یا justinbieber بیشتر به عنوان گذرواژه استفاده می‌کنند؛ در حالی که مردان به استفاده از موارد مرتبط با تیم‌های فوتبال محلی علاقه بیشتری دارند؛ مثل steelers در آمریکا و Liverpool در انگلیس.

به گفته جوناس کارکلیس، مدیرعامل نوردپس، درک این موضوع اهمیت دارد که گذرواژه‌ها دروازه ورود به زندگی دیجیتال ما هستند و در شرایطی که ما روز به روز زمان بیشتری را در فضای آنلاین می‌گذرانیم، مراقبت از امنیت سایبری و گذرواژه‌های‌مان اهمیت روزافزونی یافته است.

جالب است بدانید که استرالیا از نظر تعداد گذرواژه‌های سرقت شده توسط هکرها، به همراه کشورهای روسیه، آمریکا، ایتالیا، فرانسه و ایرلند، جز مناطق پر ریسک محسوب می‌شود.

بررسی نوردپس که با تحلیل یک پایگاه داده ۴ ترابایتی از گذرواژه‌های مورد استفاده در ۵۰ کشور انجام گرفته، همچنین نشان می‌دهد که بسیاری افراد، حتی نام خود را به عنوان گذرواژه انتخاب می‌کنند. همچنین استفاده از فحش در میان مردان به عنوان گذرواژه بسیار دیده می‌شود.

مدیرعامل نورپس توصیه می‌کند که اگر پسورد شما هم یکی از این موارد یا مشابه آنهاست؛ هر چه سریع‌تر آن را عوض کنید و حتما از روش تایید چندمرحله‌ای استفاده کنید؛ زیرا با چنین گذرواژه‌هایی کل زندگی آنلاین شما در خطر خواهد بود.

منبع: ۹ نیوز


برچسب ها : ,
دسته بندی : اجتماعی , اخبار , اسلایدر
ارسال دیدگاه