وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Thursday 25 April 2024
» اخبار » مایکل مک‌کورماک در انتخابات درون حزبی، رهبر حزب نشنال باقی ماند

تاریخ انتشار : 1398/11/15 - 19:14

مایکل مک‌کورماک در انتخابات درون حزبی، رهبر حزب نشنال باقی ماند

صدای استرالیا– معاون نخست وزیر استرالیا امروز (سه‌شنبه) موفق شد در چالش برای انتخاب رهبری حزب نشنال که در دولت […]

مایکل مک‌کورماک در انتخابات درون حزبی، رهبر حزب نشنال باقی ماند

صدای استرالیا– معاون نخست وزیر استرالیا امروز (سه‌شنبه) موفق شد در چالش برای انتخاب رهبری حزب نشنال که در دولت ائتلافی حضور دارد، پیروز شود.

به گزارش خبرگزاری رویترز، مایکل مک‌کورمک موفق شد بارنابی جویس، معاون سابق نخست وزیر استرالیا را که در ۲۰۱۸ و در پی داشتن روابط با دبیر مطبوعاتی سابق خود مجبور شد استعفا دهد، در این انتخابات درون حزبی برای تعیین رهبری حزب نشنال شکست دهد.

چالش انتخاب رهبری برای حزب نشنال استرالیا در حالی اتفاق افتاد که اسکات موریسون، نخست وزیر برای به دست آوردن آرای مردمی در پی انتقادهای ناشی از عدم کفایت در رسیدگی به بحران آتش سوزی‌های گسترده در اراضی کشور با چالش روبروست.

نظرسنجی موسسه نیوپل برای روزنامه “استرالیا” که روز دوشنبه انجام شد، نشان می‌دهد که میزان رضایت از موریسون در پایین‌ترین حد خود از آخرین انتخابات در ۲۰۱۸ است درحالیکه دولت لیبرال- ملی وی با حاشیه ۵۲ به ۴۲ درصد حزب کارگر را دنبال می‌کند و بعد از آن قرار گرفته است.

جان هوسون، رهبر سابق حزب کارگر گفت، پیروزی مک‌کورمک یک بازیابی برای موریسون است که با فشارهایی از سوی جویس برای دادن امتیازات بیشتر به بخش‌های روستایی و منطقه‌ای استرالیا روبروست.

در جریان آتش سوزی‌های اخیر در اراضی استرالیا که از سپتامبر ۲۰۱۹ آغاز شده، دست کم ۳۳ تن کشته و یک میلیارد حیوان بومی از بین رفته و مساحتی به اندازه کشور یونان سوخته و نابود شده است.

پارلمان استرالیا امروز برای نخستین بار در سه ماهه گذشته جلسه تشکیل می‌دهد و موریسون به احتمال زیاد از سوی حزب اپوزیسیون کارگر بابت نحوه رسیدگی‌اش به این بحران آتش سوزی به شدت مورد انتقاد قرار گیرد.

منبع: ایسنا


برچسب ها : , , ,
دسته بندی : اخبار , اسلایدر , سیاسی
ارسال دیدگاه