وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ | Friday 29 March 2024
» اجتماعی » کاهش محتاطانه محدودیت‌های کرونایی در استرالیا

تاریخ انتشار : 1399/02/07 - 13:05

کاهش محتاطانه محدودیت‌های کرونایی در استرالیا

صدای استرالیا - با كاهش شيب نمودار ابتلا به كرونا در استراليا، دولت قصد دارد به استراليايي‌ها اجازه ورزش و تفريح دهد،‌ البته درنهايت احتياط و با رعايت شروطي خاص.

با وجود كاهش ابتلا؛ فاصله‌گذاری و قرنطينه تا 6 ماه دیگر ادامه می‌یابد

صدای استرالیا – با کاهش شیب نمودار ابتلا به کرونا در استرالیا، دولت قصد دارد به استرالیایی‌ها اجازه ورزش و تفریح دهد،‌ البته درنهایت احتیاط و با رعایت شروطی خاص.

ورزش کردن و داشتن تعداد محدودی مهمان از جمله آزادی‌هایی خواهند بود که به زودی استرالیایی‌ها می‌توانند از آن بهره ببرند. داده‌های گردآوری شده توسط مقامات استرالیایی نشان می‌دهد محدودیت‌هایی که در راستای حفظ سلامت عمومی ایجاد شده، در کاهش شیب نمودار اپیدمی کرونا موفق عمل کرده ‌است.

اسکات موریسون، نخست وزیر استرالیا گفت دولت قصد دارد در سریع‌ترین زمان ممکن به استرالیایی‌ها اجازه ورزش بدهد، ‌از این رو کابینه و رهبران منطقه‌ای برسر تدوین اصول ورزش و تفریح ایمن برای اجرا در سرتاسر کشور، ‌به توافق رسیده‌اند. کابینه ملی تایید کرده ‌است که تا هفته آینده هم برای ورزشکاران مبتدی و هم برای ورزشکاران حرفه‌ای اصول و شرایطی را تدوین خواهد کرد که شامل جزئیات بازگشت به رقابت‌های لیگ ملی راگبی و لیگ فوتبال استرالیا خواهد‌ بود.

موریسون همچنین از ایجاد اصول و مقررات محل کار ایمن توسط کابینه خبر داد، و به نیاز همکاری میان کارفرمایان و کارمندان برای آمادگی در برابر شیوع کرونا تاکید کرد. به گفته او مقررات شامل ایجاد امکان بازگشت استرالیایی‌ها به محل کار است در شرایطی که محیط‌های ‌کاری برای ایجاد فاصله‌گذاری اجتماعی و رعایت شدید بهداشت که بخش اساسی فرایند تغییر به شمار می‌رود، آماده شده‌ باشند.

مدلسازی جدید متخصصان از روند ابتلا به کرونا در استرالیا نشان از کاهش قابل توجه تعداد مبتلایان به این بیماری دارد که نتیجه ایجاد محدودیت‌های رفت و آمد در مرزها و لزوم به حفظ فاصله‌گذاری اجتماعی توسط دولت است. به گفته برندن مورفی مقام ارشد پزشکی، استرالیا تا روز جمعه ۲۴ آوریل درمجموع ۶۶۷۳ مورد ابتلا به کرونا داشته‌است که شامل ۷۸ نفر فوتی، ۵۰۰۰ نفر بهبود یافته و ۴۳ نفر بیمار بد‌حال است. به گفته او به جز در تاسمانی، در دیگر مناطق استرالیا نرخ بازتولید ویروس زیر یک حفظ شده‌است، یعنی هر نفر می‌تواند تنها به یک نفر ویروس را منتقل کند، نرخی که برای مهار وضعیت باید در همین حد حفظ شود و در این راستا، محدودیت‌ها باید با دقت، به آرامی و احتیاط برداشته شوند.

این کاهش تدریجی می‌تواند به معنی افزایش تعداد افرادی باشد که می‌توانند در خانه‌ها یا در اماکن عمومی دور هم جمع شوند. اما فعلا این شرایط تنها در نیوساوت‌ولز و ویکتوریا حاکم خواهد شد و مقررات در دیگر استان‌ها متناسب با نرخ شیوع متفاوت خواهد‌ بود.

نخست‌وزیر موریسون همچنین از مراکز نگهداری از سالمندان درخواست کرد مانع بازدید دوستان و اعضای خانواده از سالمندان نشوند و هشدار داد مسئولان این مراکز باید برای اجرای ممنوعیت ملاقات و محبوس کردن سالمندان در اتاق‌هایشان از دولت فدرال مجوز دریافت کنند.

منبع: سیدنی مورنینگ هرالد


برچسب ها : , , , ,
دسته بندی : اجتماعی , اخبار , اسلایدر , پیشنهاد سردبیر
ارسال دیدگاه