وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ | Friday 19 April 2024
» اخبار » قصد دارید خودرو دست دوم بخرید؟ دست نگه‌دارید!

تاریخ انتشار : 1400/01/26 - 7:27

قصد دارید خودرو دست دوم بخرید؟ دست نگه‌دارید!

صدای استرالیا- کمبود شدید خودروهای نو که به دلیل توقف تولید ناشی از تاخیر در تامین قطعات در دوران همه‌گیری کرونا به وجود آمده، موجب افزایش ناگهانی قیمت خودروهای کارکرده در استرالیا شده است.


صدای استرالیا- کمبود شدید خودروهای نو که به دلیل توقف تولید ناشی از تاخیر در تامین قطعات در دوران همه‌گیری کرونا به وجود آمده، موجب افزایش ناگهانی قیمت خودروهای کارکرده در استرالیا شده است.

کارشناسان هشدار می‌دهند که هم‌اکنون، زمان مناسبی برای خرید خودروهای دست دوم نیست؛ زیرا برآوردهای نشان می‌دهد که در شش ماه آینده، با سرعت گرفتن دوباره تولید خودرو، قیمت خودروهای دست دوم کاهش خواهد یافت.

تحلیلی که موسسه Moody Analytics روی داده‌های مراکز حراج که هر ماه هزاران معامله عمده خودرو می‌کنند، نشان می‌دهد که قیمت خودروهای دست دوم، از زمان آغاز همه‌گیری در سال گذشته، بین ۳۰ تا ۴۸ درصد رشد کرده است.

از جمله خریداران عمده این خودروها، کارکنان خط مقدم مبارزه با کرونا و افراد پرتردد بوده‌اند که برای اجتناب از سرویس‌های حمل و نقل عمومی، به خرید خودروهای ارزان قیمت روی آورده بودند.

البته پس از آن نیز، محدود شدن تولید خودرو به دلیل کمبود قطعات و همچنین، افزایش پیش‌بینی نشده تقاضا که ناشی از بهبود سریع اوضاع اقتصاد و بازار بود، در کنار هم، موجب افزایش بی سابقه قیمت خودروهای دست دوم شد.

کریگ مور، مدیر عمده فروشی خودرو کریگ مور در سیدنی غربی که به مدت ۳۷ سال در زمینه خرید و فروش خودروهای نو و دست دوم فعال بوده، می‌گوید: مردم که قادر به انجام سفرهای خارجی نیستند، به خرید خودرو، کاروان و قایق روی آورده‌اند. این مساله موجب کمبود خودروهای کارکرده شده و قیمت‌ها را بالا برده است.

او البته هشدار می‌دهد که این حباب قیمت به زودی خواهد ترکید. بنابراین اگر نیاز ضروری و فوری به خودرو ندارید، بهتر است در شرایط کنونی قید خرید خودرو دست دوم را بزنید.

منبع: سیدنی مورنینگ هرالد


برچسب ها : , , ,
دسته بندی : اخبار , اسلایدر , اقتصادی , پیشنهاد سردبیر
ارسال دیدگاه