وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ | Thursday 28 March 2024
» اجتماعی » هواپیمایی مالزی مجبور به فرود اضطراری در آلیس اسپرینگز شد

تاریخ انتشار : 1396/10/30 - 11:49

هواپیمایی مالزی مجبور به فرود اضطراری در آلیس اسپرینگز شد

صدای استرالیا- یک فروند هواپیمای مسافربری شرکت هواپیمایی مالزی به علت نقص فنی مجبور شد در فرودگاه آلیس اسپرینگز واقع در شمال استرالیا فرود اضطراری داشته باشد.

هواپیمایی مالزی مجبور به فرود اضطراری شد

صدای استرالیا- یک فروند هواپیمای مسافربری شرکت هواپیمایی مالزی به علت نقص فنی مجبور شد در فرودگاه آلیس اسپرینگز واقع در شمال استرالیا فرود اضطراری داشته باشد.

 

هواپیمای ام اچ ۱۲۲ مالزیایی با ۲۲۴ نفر مسافر که شب گذشته از فرودگاه سیدنی ( مرکز استرالیا) به مقصد کوالالامپور پرواز کرده بود، به علت بروز ناگهانی نقص فنی مجبور به تغییر مسیر و فرود در فرودگاه مزبور شد.
آلیس اسپرینگز یا استرالیای مرکزی یکی از پنج ناحیه ایالت قلمرو شمالی استرالیاست.
شبکه ای بی سی استرالیا در این زمینه گزارش داد: خلبان این هواپیما گفت که موتور سمت راست هواپیما در ارتفاع ۳۶ هزار پا (بیش از ۱۰ هزار متر) به یکباره شروع به سرو صدای زیادی کرد که وی به همین دلیل مجبور به کاهش ارتفاع تا ۲۴ هزار پا (بیش از ۷ هزار متر) و تغییر مسیر و فرود اضطراری برای نجات جان مسافران شده است.
هواپیماهای مسافربری معمولا در ارتفاع ۲۵ تا ۳۹ هزار پا ( ۷۶۰۰ متر تا ۱۱۹۰۰ متر) پرواز می کنند.
این خلبان توانست هواپیمای جت A330-300 را با مهارت لازم درحالیکه فقط یک موتور هواپیما کار می کرد به سلامت به زمین بنشاند.
شرکت هواپیمایی مالزی نیز با صدور اطلاعیه ای اعلام کرد این هواپیمای مسافربری به دلیل نقص فنی ناگزیر از اقدام به فرود اضطراری شده است.
یک فروند هواپیمای مالزی که در ۸ مارس ۲۰۱۴ (اسفند ۱۳۹۲) با ۲۳۹ سرنشین که دو نفر از آنها ایرانی بودند، ساعتی پس از ترک فرودگاه کوالالامپور به مقصد پکن ناپدید شد و تلاش‌های حدود ۳۰ کشور دنیا برای یافتن بقایا یا ردی از این بوئینگ ۷۷۷ تاکنون بی‌نتیجه مانده است.

منبع: ایرنا


برچسب ها :
دسته بندی : اجتماعی , اخبار , اسلایدر
ارسال دیدگاه