وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Wednesday 24 April 2024
» اجتماعی » فرق کلانشهر سیدنی و سیدنی بزرگ‌تر را می‌دانید؟

تاریخ انتشار : 1400/04/15 - 12:36

فرق کلانشهر سیدنی و سیدنی بزرگ‌تر را می‌دانید؟

صدای استرالیا– در ۱۸ ماهی که از شیوع کرونا در استرالیا سپری شده، اصطلاحات زیادی به گوش‌مان می‌رسد که قبلا […]

فرق کلانشهر سیدنی و سیدنی بزرگ‌تر را می‌دانید؟

صدای استرالیا– در ۱۸ ماهی که از شیوع کرونا در استرالیا سپری شده، اصطلاحات زیادی به گوش‌مان می‌رسد که قبلا به آنها فکر نکرده بودیم.

مثلا خیلی از ما تا پیش از این نمی‌دانستیم که هر ایالت یک افسر ارشد پزشکی دارد، یا شاید خیلی‌ها، پیش از آنکه گلادیس برجیکلیان را هر روز در اخبار و تلویزیون ببینند، نمی‌توانستند نام او را تلفظ کنند.

علاوه بر اینها، به ویژه اهالی نیوساوت ولز با ذکر تقسیم‌بندی‌های جغرافیایی از قبیل کلانشهر سیدنی، سیدنی بزرگ‌تر و LGA مواجه شده‌اند که شاید تعریف دقیق آنها را ندانند.

در این مطلب سعی می‌کنیم این اصطلاحات و تقسیمات جغرافیایی را توضیح دهیم.

سیدنی بزرگ‌تر (Greater Sydney)

سیدنی بزرگ‌تر، ناحیه وسیعی را از هاکسبری تا مناطق سواحل شمالی در شمال، بلومانتینز در غرب و وولوندیلی، کمپبل‌تاون و ساترلند در جنوب در برمی‌گیرد.

سیدنی بزرگ‌تر، همچنان که از نامش هم پیداست، ناحیه بزرگ‌تری را از آنچه اکثر مردم، سیدنی می‌پندازند، دربرمی‌گیرد که ساحل مرکزی در شمال و ولونگونگ و شل‌هاربور در جنوب را هم شامل می‌شود.

 

کلانشهر سیدنی (Metropolitan Sydney)

این تعریف به آنچه ما به عنوان سیدنی می‌شناسیم، نزدیک‌تر است. کلانشهر سیدنی شامل نواحی دولت‌های محلی شهر سیدنی، ویورلی، رندویک، کانادا بی، اینر وست، بی‌ساید و وولاهرا می‌شود؛ اما مناطقی مانند بلومانتینز، هاکسبری یا سنترال کست را دربر نمی‌گیرد.

LGAها

LGA یا ناحیه دولت محلی (local government area) می‌تواند چندین منطقه و حومه را دربربگیرد که توسط یک نهاد مدیریتی به نام شورا اداره می‌شود. کلانشهر سیدنی دارای ۳۰ ناحیه دولت محلی است که هر کدام آنها از چند حومه تشکیل می‌شوند. برای مثال شهر سیدنی دارای ۳۳ حومه است و برخی از این حومه‌ها در شوراهای دیگری اداره می‌شوند. مثلا نیوتون، آناندیل، کمپرداون و سینت پیترز، جزو شورای اینروست قلمداد می‌شوند.

منبع: تایم اوت


برچسب ها : ,
دسته بندی : اجتماعی , اخبار , اسلایدر
ارسال دیدگاه