وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Friday 26 April 2024
» اجتماعی » فراخوان بسیار مهم و اجباری ۲٫۷ میلیون خودرو در استرالیا به دلیل نقص در کیسه هوا

تاریخ انتشار : 1396/12/10 - 1:58

فراخوان بسیار مهم و اجباری ۲٫۷ میلیون خودرو در استرالیا به دلیل نقص در کیسه هوا

صدای استرالیا – دولت استرالیا دستور داد تا 2.7 میلیون دستگاه خودرو به دلیل نقص در کیسه هوا برای رفع عیب فرا خوانده شوند.

فراخوان بسیار مهم و اجباری 2.7 میلیون خودرو در استرالیا به دلیل نقص در کیسه هوا

صدای استرالیا – دولت استرالیا دستور داد تا ۲٫۷ میلیون دستگاه خودرو به دلیل نقص در کیسه هوا برای رفع عیب فرا خوانده شوند.

خودروهایی که در این فراخوان حضور دارند همگی دارای کیسه هوای ساخت شرکت تاکاتا هستند که نقص در عملکرد آنها باعث مرگ چندین نفر شده است.

تولید کنندگان این خودروها باید هزینه جایگزین کردن کیسه‌های هوای این خودروها که تاکنون منجر به کشته شدن دست کم ۱۸ نفری و زخمی شدن ۱۸۰ تن در سراسر جهان شده است را تقبل کنند.

میشائیل سوکار، وزیر مشاور در امور خزانه داری استرالیا گفت، این کیسه های هوا باید تا پایان سال ۲۰۲۰ میلادی جایگزین شوند، در غیر این صورت تولید کنندگان به دلیل هر مورد تخطی از این دستور ۸۵۷ هزار دلار جریمه خواهند شد.

سوکار به خبرنگاران گفت: متاسفانه یک مورد مرگ و یک مورد جرح جدی در استرالیا به دلیل استفاده از این کیسه‌های هوا گزارش شده و دولت نمی‌خواهد شاهد تلفات بیشتری باشد.

خودروهایی که این فراخوان شامل آنها می‌شود عبارتند از بی‌ام‌و، کرایسلر، دوج، فراری، فورد موستانگ، هوندا، جیپ، لکسوس، مزدا، میتسوبیشی، نیسان، سوبارو و تویوتا.

فهرست کامل و دقیق خودروهایی که در این فراخوان گنجانده شده‌اند را می‌توانید از این لینک و یا در تصویر انتهای این مطلب مشاهده کنید.

لازم به ذکر است که این فهرست نهایی نیست و خودروهای دیگری نیز به این فهرست اضافه خواهد شد. دولت به خودروسازان دستور داده است تا تاریخ ۳ آوریل تمامی مدل‌های خود که از کیسه‌های هوای معیوب استفاده کرده‌اند را اعلام کنند.

در صورتیکه خودروی شما در این فهرست وجود داشته باشد باید هرچه سریعتر با نمایندگی شرکت تولیدکننده خودرو در استرالیا تماس بگیرید تا مقدمات تعویض کیسه هوای شما به صورت رایگان انجام شود.

هفته گذشته شعبه آمریکایی شرکت تاکاتای ژاپن با دولت آمریکا توافق کرد که برای مسکوت گذاشتن تحقیقات ۴۴ دادستان کل ایالتی در خصوص اتهامات مبنی بر پنهان کاری قصورهای ایمنی محصولات از سوی این شرکت مبلغی را به دولت آمریکا پرداخت نماید.

بر اساس درخواست اعلام ورشکستگی شرکت تاکاتا که بزرگترین ورشکستگی یک تولید کننده ژاپنی محسوب می‌شود، این شرکت در ماه ژوئن از دادگاه خواست تا در قبال طلبکاران از این شرکت حمایت شود.

فهرست خودروهای فراخوان شده در استرالیا


برچسب ها : , , , ,
دسته بندی : اجتماعی , اخبار , اسلایدر , پیشنهاد سردبیر
ارسال دیدگاه