وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| سه شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Tuesday 7 May 2024
» اجتماعی » فایزر می‌گوید واکسن این شرکت برای کودکان ۵ تا ۱۱ ساله امن و موثر است

تاریخ انتشار : 1400/06/30 - 7:56

فایزر می‌گوید واکسن این شرکت برای کودکان ۵ تا ۱۱ ساله امن و موثر است

صدای استرالیا- شرکت‌های داروسازی «فایزر» و «بیواِن تِک» روز دوشنبه ۲۹ شهریور اعلام کردند نتایج پژوهش‌های بالینی جدید ثابت کرده […]

فایزر می‌گوید واکسن این شرکت برای کودکان ۵ تا ۱۱ ساله امن و موثر است

صدای استرالیا- شرکت‌های داروسازی «فایزر» و «بیواِن تِک» روز دوشنبه ۲۹ شهریور اعلام کردند نتایج پژوهش‌های بالینی جدید ثابت کرده که واکسن کرونا محصول این دو شرکت برای کودکان ۵ تا ۱۱ ساله امن و موثر است و به زودی درخواست تایید آن را به نهادهای مسئول ارائه می کنند.

به گفته آن‌ها، واکسن این گروه سنی در مقایسه با واکسن نوجوانان بالای ۱۲ سال حاوی دُز کمتری است.

شرکت آمریکایی «فایزر» و شرکت آلمانی «بیواِن تِک» در یک بیانیه مشترک گفتند: «تجویز آزمایشی این واکسن در کودکان ۵ تا ۱۱ ساله کاملا امن بوده، هیچ عوارضی ایجاد نکرده و موجب واکنش قوی پادتن‌ها شده است».

این دو شرکت قرار است نتایج آزمایش‌های بالینی در مورد این واکسن را به زودی به نهادهای مسئول کنترل کیفیت دارو در اتحادیه اروپا، آمریکا و سایر کشورهای جهان ارائه کنند.

این اولین مورد از پایان آزمایش‌های بالینی واکسن کرونا در مورد کودکان زیر ۱۲ سال است. واکسن شرکت «مدرنا» برای کودکان ۶ تا ۱۱ ساله هنوز در مراحل تحقیق است.

واکسن‌های «فایزر» و «مدرنا» برای نوجوانان بالای ۱۲ سال چند ماه پیش توسط نهادهای مسئول تایید شد و تجویز آن در کشورهای گوناگون آغاز شده است.

هر چند تصور می‌شود که احتمال ابتلای شدید به کووید ۱۹ در میان کودکان کمتر است ولی شیوع گسترده و سریع سویه دلتا نگرانی در مورد احتمال ابتلای شدید کودکان به ویروس کرونا را افزایش داده است.

واکسینه کردن کودکان در عین حال یک اقدام مهم برای اداره کار مراکز آموزشی و کمک به ریشه‌کن کردن همه‌گیری ویروس تلقی می‌شود.

آلبرت بورلا، مدیرعامل شرکت دارسازی «فایزر»، گفت: «ما مصمم هستیم حفاظت ناشی از تجویز واکسن را به کودکان نیز گسترش دهیم. باید در نظر داشت که موارد ابتلای کودکان به کرونا طی سه ماه اخیر در آمریکا ۲۴۰ درصد افزایش یافته است».

در آزمایش‌های بالینی واکسن فایزر کودکان بین ۵ تا ۱۱ سال دو دُز ۱۰ میکروگرمی از واکسن دریافت کرده‌اند. دُز معمول برای بزرگسالان ۳۰ میکروگرم است. دو دُز واکسن در فاصله‌ای ۲۱ روزه تزریق شده است.

در بیانیه مشترک شرکت‌های «فایزر» و «بیواِن تِک» گفته می‌شود که دُز ۱۰ میکروگرمی با دقت و به‌دلیل ایمنی متناسب با ظرفیت بدن کودکان و ایمنی‌زایی در برابر ویروس تشخیص داده شده است. این بیانیه افزود عوارض جانبی واکسن در این گروه سنی شبیه مواردی بوده که در گروه ۱۶ تا ۲۵ سال مشاهده شده است.

عوارض جانبی واکسن «فایزر» در گروه‌های سنی دیگر معمولا درد و تورم در محل تزریق، سردرد و تب است.

دولت اسرائیل از مدتی پیش تزریق دُز کمتری از واکسن فایزر برای گروه سنی ۵ تا ۱۱ ساله را که «در معرض خطر ابتلای کشنده به بیماری کووید ۱۹ هستند» تایید کرده است.

همزمان، آزمایش‌های بالینی واکسن فایزر برای نوزادان شش ماهه تا دو ساله و کودکان بین سه تا پنج سال آغاز شده است.

شرکت‌های «فایزر» و « بیواِن تِک» در بخش دیگری از بیانیه روز دوشنبه گفتند نتایج این آزمایش‌ها به احتمال فراوان تا پایان سال جاری میلادی مشخص خواهد شد.

در مجموع حدود چهار هزار و ۵۰۰ کودک شش ماهه تا ۱۱ ساله در کشورهای آمریکا، لهستان، فنلاند و اسپانیا برای شرکت در آزمایش‌های بالینی واکسن فایزر ثبت‌نام شده‌اند.

منبع: رادیو فردا


برچسب ها : ,
دسته بندی : اجتماعی , اخبار , اسلایدر
ارسال دیدگاه