وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ | Friday 19 April 2024
» اخبار » علاقمندان برای رفتن به اولورو عجله کنند

تاریخ انتشار : 1398/03/14 - 15:09

علاقمندان برای رفتن به اولورو عجله کنند

صدای استرالیا- از ماه اکتبر بالا رفتن از صخره اولورو ممنوع می شود و همین امر موجب افزایش افراد بازدید […]

علاقمندان برای رفتن به اولورو عجله کنند

صدای استرالیا- از ماه اکتبر بالا رفتن از صخره اولورو ممنوع می شود و همین امر موجب افزایش افراد بازدید کننده از این مکان شده است.
هر چند ساکنان قدیمی قلمرو شمالی و بومیان استرالیا بالا رفتن از اولورو را نمی پسندند اما در روزهای اخیر شمار افرادی که برای بالا رفتن از این صخره قرمز رنگ به پارک ملی اولورو-کاتاجوتا می روند افزایش یافته است.
دلیل افزایش حضور گردشگر در “اولورو” تصمیمی است که برای ممنوعیت بالا رفتن از این صخره اتخاذ شده است.
پارک ملی اولورو-کاتاجوتا در سال ۲۰۱۷ اعلام کرد که از ۲۶ اکتبر ۲۰۱۹ بالا رفتن از صخره اولورو ممنوع می شود.
این تصمیم بعد از آن اتخاذ شد که مشخص گردید فقط ۲۰ درصد از گردشگرانی که به پارک ملی می روند از این صخره صعود می کنند در حالیکه یک دهه قبل تعداد افرادی که از اولورو بالا می رفتند ۷۰ درصد بود.
زمانی که این تصمیم اتخاذ شد یعنی سال ۲۰۱۷ روزانه ۱۴۰ نفر از اولورو بالا می رفتند اما با نزدیک شدن به زمان اجرای ممنوعیت تعداد افرادی که از این صخره بالا می روند به ۳۰۰ تا ۵۰۰ نفر افزایش یافته است.
اولورو که با نام «صخره آیرز» نیز شناخته می شود برای بومیان استرالیایی مکانی مقدس است و گمان می رود که ۵۵۰ میلیون سال قبل شروع به تشکیل شده است. «آنانگو»ها یا بومیان این منطقه، اولورو را مرتبط با روزگار رؤیا دانسته و مقدس می‌شمارند.
این مکان نزدیک مرکز استرالیا در قسمت جنوبی قلمرو شمالی قرار دارد و بهترین راه دسترسی به آن از طریق «آلیس اسپرینگ» است.
در مورد اینکه چرا بالا رفتن از این صخره ممنوع شده باید گفت: بالا رفتن از اولورو همیشه از نگاه آنانگوها صاحبان بومی منطقه یک نوع بی احترامی محسوب می شد.
در سال ۲۰۱۷ یک هیئت ۱۲ نفره به اتفاق آرا رای به منوعیت بالا رفتن از اولورو داده و اعلام کردند که این ممنوعیت در سی و چهارمین سالگرد بازگرداندن منطقه اولورو به آنانگوها اجرا می شود.


برچسب ها : ,
دسته بندی : اخبار , اسلایدر , دانستنی های استرالیا , فرهنگی , گردشگری
ارسال دیدگاه