وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Monday 6 May 2024
» اجتماعی » ظاهر شدن رنگین‌کمان منحصر به فرد ابری بر فراز یک شهر کوچک در استرالیای غربی

تاریخ انتشار : 1402/08/08 - 4:14

ظاهر شدن رنگین‌کمان منحصر به فرد ابری بر فراز یک شهر کوچک در استرالیای غربی

صدای استرالیا– یک شهر کوچک در غرب استرالیا برای زمانی کوتاه شاهد تشکیل رنگین‌کمان ابری بود که دیدن آن بسیار […]

ظاهر شدن رنگین‌کمان منحصر به فرد ابری بر فراز یک شهر کوچک در استرالیای غربی

صدای استرالیا– یک شهر کوچک در غرب استرالیا برای زمانی کوتاه شاهد تشکیل رنگین‌کمان ابری بود که دیدن آن بسیار کم اتفاق می‌افتد.

رنگین‌کمانی ابری که به ندرت دیده می‌شود، برای مدت کوتاهی بر فراز یک شهر کوچک در منطقه «ویت بلت» در غرب استرالیا ظاهر شده است. دیدن این رنگین‌کمان ابری ساکنان منطقه را خوشحال کرده است.

«جنی شاو»، در محل کسب‌وکار خانوادگی خود در شهر «گومالینگ»، واقع در ۱۳۰ کیلومتری شمال شرقی شهر «پرث» حضور داشت که یکی از کارکنان پیامکی دریافت کرد که در آن نوشته شده بود که به آسمان نگاه کند.

او گفت: همه ما به بیرون رفتیم و به آسمان نگاه کردیم؛ ابرهای درخشان و رنگین‌کمانی در آسمان وجود داشت که قبلاً مثل آن را ندیده بودیم. ما کمی متحیر بودیم؛ زیبا بود.

لحظه‌ای طلایی

«جسیکا لینگارد» از اداره هواشناسی گفت: ابرهای رنگین‌کمانی که به «رنگین‌کمان ابری» معروف هستند، به همان شکل رنگین‌کمان، یعنی زمانی که نور خورشید از قطره‌های آب یا کریستال‌های یخ در آسمان عبور کرده و پراکنده می‌شود، شکل می‌گیرد.

او گفت: دیدن این پدیده از سوی افراد بسیار نادر است.   

لینگارد افرود: تشکیل این نوع رنگین‌کمان نیاز به شرایطی دارد؛ خورشید در زاویه مناسب بتابد، ابرها نه آنقدر نازک و نه آنقدر ضخیم باشند که جلوی تابش گرفته شود، و نور خورشید به تازگی این منظره از نور رنگی را ایجاد کرده باشد.

لینگارد گفت که رنگین‌کمان‌های ابری ممکن است به اندازه رنگین‌کمان‌های معمولی رایج باشد. اما چیزی که باعث می‌شود رنگین کمان ابری بسیار منحصر به فرد باشد، این است که می‌توانند به همان سرعتی که ظاهر می‌شوند، ناپدید شوند.

او گفت: این رنگین‌کمان‌ها واقعاً فقط ۵ یا ۱۰ دقیقه دوام می‌آورند و پس از آن شرایط تغییر می‌کند.

منبع: ای بی سی


برچسب ها : , ,
دسته بندی : اجتماعی , اخبار , اسلایدر
ارسال دیدگاه