وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ | Thursday 18 April 2024
» اخبار » طراحی خودپردازی در استرالیا که با تشخیص چهره کار می‌کند

تاریخ انتشار : 1397/08/03 - 8:25

طراحی خودپردازی در استرالیا که با تشخیص چهره کار می‌کند

صدای استرالیا - مایکروسافت در همکاری با بانک ملی استرالیا (NAB) دستگاه خودپردازی (ATM) را توسعه می‌دهد که بدون کارت کار می‌کند.

طراحی خودپردازی در استرالیا که با تشخیص چهره کار می‌کند

صدای استرالیا – مایکروسافت در همکاری با بانک ملی استرالیا (NAB) دستگاه خودپردازی (ATM) را توسعه می‌دهد که بدون کارت و تنها با فناوری با تشخیص چهره کار می‌کند.

خودپرداز مایکروسافت راحتی و امنیت بیشتری در سرویس‌های خدمات بانکی ارائه خواهد داد. در واقع خودپرداز ساخته شده توسط مایکروسافت به عنوان یک ATM متکی به ویندوز هلو (Windows Hello) هویت مشتریان را بررسی خواهد کرد.

امنیت بیشتر با خودپرداز مایکروسافت

استفاده از تکنولوژی‌های تشخیص چهره برای مدت زمان طولانی است که وجود دارند و بانک NAB و مایکروسافت معتقدند که با آوردن این فناوری به دستگاه‌های ATM، مدیریت بانکی و خدمات پرداخت به شکل قابل ملاحظه‌ای ساده‌تر و البته امن‌تر خواهد شد.

هنگامی که یک مشتری سعی دارد تا از خودپرداز مایکروسافت پول نقد بگیرد، این خودپرداز چهره او را اسکن و شناسایی خواهد کرد. اگرچه ممکن است که کاربر برای دریافت وجه نقد یا انجام خدمات بانکی خود به یک پین یا رمز عبور هم نیاز داشته باشد، اما هیچ احتیاجی به کارت بانکی خود نخواهد داشت.

پاتریک رایت، مدیر عملیات و فناوری بانک NAB می‌گوید که با این خودپرداز جدید که بر مبنای فناوری ابر توسعه داده می‌شود، بانک‌ها می‌توانند که خدمات خود را ساده‌تر و با سرعت بیشتری به مشتریان خود ارائه دهند.

او معتقد است که این یک نگاه به آینده است و احتمالا راهی است که مشتریان با امنیت و سادگی بیشتری به خدمات و سرویس‌های بانکی دست یابند.

البته ساخت چنین دستگاه‌های خودپردازی هنوز در اوایل راه است و هیچ تضمینی وجود ندارد که به صورت گسترده‌ای مورد استفاده قرار بگیرد. با این وجود، پیاده سازی Windows Hello و آوردن آن به دستگاه‌های خودپرداز یک گام بسیار مهم برای رفع نواقص امنیتی به شمار می‌رود و احتمالا مایکروسافت سرمایه‌گذاری‌های بیشتری در این مسیر انجام خواهد داد.


برچسب ها : , , ,
دسته بندی : اخبار , اسلایدر , اقتصادی , پیشنهاد سردبیر
ارسال دیدگاه