وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ | Tuesday 19 March 2024
» اجتماعی » شکل‌گیری بازار سیاه تاییدیه تقلبی واکسن در استرالیا

تاریخ انتشار : 1400/06/28 - 5:20

شکل‌گیری بازار سیاه تاییدیه تقلبی واکسن در استرالیا

صدای استرالیا– یک متخصص امنیت سایبری درباره شکل‌گیری بازار سیاه تجارت تاییدیه تقلبی واکسیناسیون هشدار داد که در سرتاسر جهان […]

شکل‌گیری بازار سیاه تاییدیه تقلبی واکسن در استرالیا

صدای استرالیا– یک متخصص امنیت سایبری درباره شکل‌گیری بازار سیاه تجارت تاییدیه تقلبی واکسیناسیون هشدار داد که در سرتاسر جهان و از جمله در استرالیا، بسیار فراگیر شده است.

آشوین رام از شرکت چک‌پوینت سافت‌ور می‌گوید که بازار غیرقانونی تاییدیه‌های تقلبی واکسیناسیون در وب‌تاریک رو به گسترش است.

تلگرام نیز به مرجعی برای تبادل این تاییدیه‌ها تبدیل شده است.

به گفته وی، این تاییدیه‌ها در استرالیا به قیمت ۱۱۰ دلار به فروش می‌رسند.

گزارشی که شرکت چک‌پوینت منتشر کرده، نشان می‌دهد که تعداد فروشندگان این تاییدیه‌ها از ۱۰ آگوست تا هفته جاری ده برابر شده و از هزار به ده‌هزار مورد رسیده است.

به گفته رام، فروشندگان این تاییدیه‌های تقلبی، عمدتا کشورهایی را هدف قرار می‌دهند که در آنها، دولت یا شرکت‌ها، دریافت واکسن را برای ورود به کشور یا کار در برخی صنایع الزامی اعلام کرده‌اند. استرالیا، اندونزی، پاکستان، تایلند، هند و کشورهای اروپایی از آن جمله هستند.

از سوی دیگر، پس از آنکه جو بایدن، رییس جمهوری آمریکا، دریافت واکسن را برای برخی از شهروندان الزامی اعلام کرد، میزان اشتراک کاربران آمریکایی در تلگرام دوازده برابر شده است.

منبع: ۷ نیوز


برچسب ها : ,
دسته بندی : اجتماعی , اخبار , اسلایدر
ارسال دیدگاه