وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Saturday 27 April 2024
» اجتماعی » شبیه کووید ولی با نتیجه منفی تست؛ آنفلوآنزای حاد در راه استرالیاست

تاریخ انتشار : 1401/01/05 - 8:23

شبیه کووید ولی با نتیجه منفی تست؛ آنفلوآنزای حاد در راه استرالیاست

صدای استرالیا– پزشکان از استرالیایی‌ها می‌خواهند که همراه با یادآور واکسن کووید-۱۹، واکسن آنفلوآنزا را نیز دریافت کنند. این خواسته […]

شبیه کووید ولی با نتیجه منفی تست؛ آنفلوآنزای حاد در راه استرالیاست

صدای استرالیا– پزشکان از استرالیایی‌ها می‌خواهند که همراه با یادآور واکسن کووید-۱۹، واکسن آنفلوآنزا را نیز دریافت کنند.

این خواسته از آن جهت مطرح شده که کارشناسان درباره شیوع قریب‌الوقوع یک نوع سرماخوردگی حاد هشدار می‌دهند که علایم آن کاملا مشابه کووید-۱۹ است.

دکتر شارلوت هسپه، مدیر کالج سلطنتی پزشکان عمومی استرالیا گفت که با لغو محدودیت‌های کرونا، تعداد موارد عفونت دستگاه تنفسی اعم از عفونت‌های تحتانی دستگاه تنفسی یا ذات‌الریه و عفونت‌های فوقانی دستگاه تنفسی هستیم.

متخصصان سلامت ادعا می‌کنند که رشد تعداد بیماران مستقیما به قرنطینه بودن کشور در دو فصل آنفلوآنزایی قبلی ارتباط دارد.

به دلیل قرنطینه‌های دو سال گذشته، میزان ایمنی بدن افراد در پایین‌ترین سطح خود قرار گرفته و حالا با برگشتن مردم به زندگی عادی، هزاران نفر که در معرض ویروس آلودگی قرار می‌گیرند، علایمی مانند بدن درد، خستگی عمومی، گلودرد، سرفه و آبریزش بینی را نشان می‌دهند که علایمی دقیقا مانند کووید است؛ اما تست کرونای آنها مثبت نیست.

این آنفلوآنزای حاد نخستین بار نوامبر سال گذشته در انگلستان دیده شد و حالا تا استرالیا هم رسیده و کارشناسان از این نگرانند که مردم آن را دست کم بگیرند.

دکتر هسپه گفت: ما اغلب به این دلیل که برنام واکسیناسیون خوبی داریم، خطر آنفلوآنزا را فراموش می‌کنیم.

از سوی دیگر، کارشناسان از این نگرانند که استرالیایی‌ها از واکسن زدن خسته شده باشند. زیرا فقط ۵۹ درصد از افراد واجد شرایط، دوز سوم واکسن خود را دریافت کرده‌اند.

کالج سلطنتی پزشکان عمومی خواستار تداوم اقدامات احتیاطی مرتبط با کووید-۱۹، از جمله زدن ماسک، رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و شست‌وشوی مرتب دست‌ها شده است.

 

منبع: ۹ نیوز


برچسب ها : , , , ,
دسته بندی : اجتماعی , اخبار , اسلایدر
ارسال دیدگاه